Отбелязваме Световния ден на кафето

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
6 Минути

На 1- ви октомври отбелязваме международния ден на кафето- продукт, наситен с много вкус и аромат и любим на мнозина.

Смята се, че 70 процента. общото производство на кафе в света, което е една от най-консумираните напитки (приблизително 42,6 литра на човек годишно, включително 12,6 литра печено кафе и 30 литра разтворимо кафе, със средна консумация на кафе на човек в света е около 0, 9 кг), се изнася. Въпреки това, през първите девет месеца на сезона за кафе 2019/2020 (от октомври 2019 г. до юни 2020 г.) износът на кафе е намалял с 5,1%. до 95,36 милиона торби в сравнение със 100,46 милиона торби за същия период на сезон 2018/2019. По-голямата част от кафето все още се изнася като зелено кафе, което представлява 90,4% от общото количество. всички кафе на зърна изпратени.

Намаление в производството

ЕС, защитено географко указание, Agrozona.bgПредвижда се производството да намалее през сезон 2020/2021 за трима от първите пет производители в Централна Америка (Бразилия, Хондурас) и Мексико. Ниските цени и ограниченото предлагане на работна ръка отблъснаха фермерите от събирането на кафе, но се очаква увеличение на реколтата в Коста Рика и Колумбия благодарение на благоприятното време и по-големите валежи, казва Каролина Залуска, анализатор на Food & Agri в BNP Paribas Bank.

Най-големите страни производителки и износителки през 2019 г. са Бразилия (4,5 млрд. USD), Виетнам (2,4 млрд. USD) и Колумбия (2,3 млрд. USD), докато най-големите страни вносителки са САЩ (5 8 милиарда щатски долара), Германия (3,2 милиарда щатски долара) и Франция (2,7 милиарда щатски долара и световното производство на кафе през сезон 2019/2020 възлиза на 169,34 милиона торбички, с 2,2% по-малко в сравнение със съответните Година по-рано производството на арабика намалява с 5% до 95,99 милиона торби, докато производството на робуста се увеличава с 1,9% до 73,36 милиона торби.

През последните години увеличението на стойността на продажбите на кафе се дължи на сектора HoReCa (кафенета, ресторанти), което е особено важно за този сегмент. Поради предефинирането на консумацията на кафе, от бърза консумация до търсене на специални вкусови усещания, това доведе до премимизация на пазара на кафе и увеличение на цените на дребно.

COVID предизвика колебания в търговията с кафе

Пандемията предизвика безпрецедентен шок на търсенето и предлагането на световния пазар на кафе. От март 2020 г. цените на кафето са много колебливи, главно в резултат на смущения във веригата на доставки. Първоначалният скок беше последван от спад, който може да предвещава вероятно спад в търсенето на кафе в резултат от затварянето на HoReCa, последван от рецесията, която сега засяга много страни вносители на кафе. Поради мерки за социално дистанциране и блокада, се наблюдава преминаване от местно потребление (например в ресторанти, столове, кафенета и барове) към продажба и доставка до дома. На свой ред, увеличената консумация на кафе у дома помогна да се ограничи спадът в търсенето, но през втората половина на кафе-годината пазарът се бори с натиска, произтичащ от забавянето на глобалната икономика и ограниченото възстановяване на потреблението извън дома – добави Каролина Залуска.

11% спад в продажбите на кафе в САЩ за 2020 г.

Според Euromonitor International, най-големият пазар на кафе в света в САЩ, се очаква продажбите в специализирани кафенета и чайници да спаднат с почти 11% през 2020 г. В Китай се очаква вторият по големина пазар на кафе в света че ръстът на продажбите ще спадне от малко над 40 процента. до само 1,6 процента.

В допълнение към прекъсванията на веригата на доставки и намаленото търсене, пандемията COVID-19 може да има дълбоко дългосрочно въздействие върху устойчивостта на световната верига за доставки на кафе, поради нейното отрицателно въздействие върху производителите на кафе.

С намаляване на доходите, влошаването на бедността сред производителите на кафе вероятно ще се увеличи. Фермите, борещи се с несигурност и намаляващи доходи, могат да намалят инвестициите в устойчиво производство и устойчивост на изменението на климата – добавя Каролина Залуска.

Загрижеността относно временните ограничения на доставките, както се вижда от по-ниското производство и по-ниския износ от някои страни, особено производителите на Арабика, подкрепя настоящото увеличение на цените. Световните цени на кафето започнаха да растат от юли след тримесечен спад.


Любопитно: Има два основни вида кафе в международно обращение: Арабика (най-старият вид, първоначално отглеждан в Етиопия) и Робуста (корените му са в страни, разположени в централната и западната Африка на юг от Сахара). Кафето е плод и расте от тропическия тропик до тропическия козирог. Това е и най-сложният сензорен хранителен продукт в света с много вкусове, вкл. ядки, карамел, подправки, цитрусови плодове, нотки на касис и ревен и много други.

 

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА