От следващата седмица – нови кампании за БГ продукти във веригите

Кирил Александров
Кирил Александров
2 Минути

От началото на следващата седмица във веригите магазини у нас започват нови кампании за насърчаване потреблението на български продукти, това каза Георги Ралчев от дирекция „Пазарни мерки и организации на производители“ в МЗХ по повод сигнали на производители в Сливен, че не могат да реализират продукцията си. Освен заради свръхпроизводство, фермерите не могат да продадат произведеното и заради отказа на вериги да работят с тях. Проблем с изплащане на субсидии иначе нямало.

Големите търговски вериги предпочитат да работят с един производител на голямо количество стока, а не с много производители на по-малко продукция, каза Коста Петров, председател на сдружение „Българска праскова“ пред БНТ. За големите търговски обекти е важна цената, а за производителите – да има българска продукция в тях, особено сезонна такава.

Живка Гроздева от Асоциация на овощарите обърна внимание, че не трябва да се дискриминират веригите на такива с чужд и български капитал, тъй като дори по-малките вериги, които са български инвестиции, неглижират родната продукция и продават италианска например.

В студиото на Националната телевизия Ралчев каза, че проблемът за реализация на продукцията е европейски, а не само национален. Той подчерта, че в Министерството на земеделието са създадени две специални звена за стимулиране на износа и нова дирекция, стимулираща създаването на организации на производители.

Кирил Александров работи като журналист от 2006-а година. Преди да работи в Agrozona.bg, е бил част от екипите на Агенция "Фокус", сп. Тема и сайта Expressnews.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА