Очаква се 40% по-нисък добив на царевица

Златко Златков
Златко Златков
2 Минути

С 40% по-ниска ще бъде реколтата на царевица тази година. Това каза министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов, който провери реколтата от царевица в нива край Раковски, предаде репортер на Радио „Фокус”-Пловдив. Докато миналата година добивът у нас е бил над 2 млн. тона, тази година се очаква добив около 1,2 млн. тона. Тенденцията е в световен мащаб. Това е било посочено преди дни и в доклада на Държавния департамент на САЩ за очаквана реколта от царевица в световен мащаб. САЩ е един от най-големите производители, но и там е такава тенденцията. Притесненията основно произлизат от това, че царевицата е основен компонент във фуража за животни. По-ниската реколта неминуемо ще доведе до поскъпване на фуражите, каза Найденов. Скъпите фуражи и свитото потребление ще поставят животновъдите у нас под огромна преса, посочи земеделският министър. Именно затова животновъдите ще бъдат подпомогнати с допълнителни мерки. Към днешна дата резултатите са малко по-обнадеждаващи за Пловдивско, където реколтата е 300 кг. Много по-зле са нещата в Старозагорско, където има пропаднали площи. При пропаднали площи на 100% ще бъде задействан европейският регламент и зърнопроизводителите ще бъдат обезщетени с до 80% за загубите, каза Найденов. Изискването е площите да са застраховани. Огледите на пропадналите площи ще бъдат направени съвместно с представители на асоциацията, за да няма недоволни.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА