Новостите в оранжерийното производство у нас показват БГ стопани на международно изложение в Берлин

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

FRUIT LOGISTICA 2024 ще се проведе от 7 до 9 февруари в Берлин

Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП) ще покаже нови идеи и български опит за подобряване на производителността в производството и търговията с пресни плодове и зеленчуци на най-голямото международно специализирано изложение FRUIT LOGISTICA 2024 в Берлин. От 7 до 9 февруари на колективния щанд на страната ни продукцията си ще представят  „ЕКОФРУТ К и К“ ЕООД, „ДЕЙВ-2007“ ЕООД, ЗП Петя Нановска, „ГЕОСЕМСЕЛЕКТ“ ООД, „АМИТИЦА“ ООД и др. Българското участие се организира от БАПОП, с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие“.

За първи път родните производители ще акцентират върху решенията за оранжерии, които са една от ключовите теми на изложението тази година. Те ще покажат постиженията си в прилагането на модерно оборудване и технологии за контрол на температурата и светлината, опрашване на растенията, автоматизирани системи за прибиране на реколтата и съхранение, които създават оптимални условия за отглеждане и устойчиво предлагане на здравословна и вкусна продукция на пазара.

„FRUIT LOGISTICA е най-важният търговски панаир в индустрията и директен достъп до световните пазари с пълната гама от услуги и технически решения за производство и дистрибуция по цялата верига за доставки от производителя до крайния потребител. Гордеем се, че когато международната търговия с плодове и зеленчуци ще се срещне в Берлин, страната ни отново ще участва, редом до водещите международни производители, дистрибутори и търговци“, каза Теодора Кръстева, изпълнителен директор на БАПОП.

„За нас като асоциация и за нашите членове тези три дни в началото на февруари ще определят курса за успех на цялата финансова година в много отношения. Затова и ние от БАПОП се подготвяме за срещата с водещите представители в индустрията: изложители от над 90 страни и най-важните търговски посетители от 140 държави в Берлин. Нашите оранжерийни производители планират прецизно предварително договорени срещи на щанда ни за нови пазари, за подкрепа на досегашните си клиенти и с нетърпение очакват възможността да представят своите първокласни продукти на колективния щанд с бранд на България“, допълни г-жа Кръстева.

Тя подчерта, че предстоящото участие се осъществява в условията на непрекъснато нарастваща себестойност на продукцията и инфлация на разходите. Високото ниво на внос подкопава конкурентоспособността на родните производители, а войната в Украйна поставя веригите за доставки под допълнителен натиск.

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА