НОА с инициатива за маркетингово сдружаване на овцевъдите

Лилия Александрова
Лилия Александрова
4 Минути

Маркетингово сдружаване предлага за своите членове Националната овцевъдна асоциация. В следващите два месеца НОА организира срещи с овцевъди в цялата страна, по време на които ще търси мненията и предложенията им за това как може да им бъде оказано съдействие да продават по-лесно своите продукти. „Днес ние като организация се качваме на по-високо стъпало. Вече не само ще защитаваме своите членове от прекупвачи, а ще им съдействаме да се внедрят в бизнеса, т.е. те пряко да участват в подготовката и пласирането на продукцията.“, каза за „Агрозона“ Бисер Чилингиров, председател на НОА.

Целта е овцевъдът да участва като бизнес партньор на организацията НОА, а не просто като нейн член, уточнява той и допълва, че така членовете на НОА, които са производители на даден продукт, няма да са принудени да го „подаряват“ на прекупвачите, а сами ще го продават при по-добри условия чрез маркетингово сдружение. „В следващите месеци ще бъдат предприети конкретни стъпки в тази посока, а именно, създаване на овцевъдни организации на производителите, като разчитаме на съществуващите възможности на европейските фондове, което да ни помогне да привлечем професионален мениджмънт.“, обяснява председателят на НОА.

От ръководството на асоциацията предвиждат да бъдат изградени регионални координационни центрове, които трябва да подпомагат УС и председателя, както и да се грижат за привличане на нови членове, организационното осигуряване и по-добрата комуникация между УС и отделните членове. Така ще бъде изготвена визия и средносрочен план за действие на НОА и овцевъдството като цяло. Провежданите дейности и мероприятия се подкрепят от Фондация “Америка за България”, която застава зад инициативи стремящи се за постигане на жизнена и просперираща икономика.

„Както винаги досега, ще работим конструктивно с всички, особено с нашите бизнес партньори – мандри, изкупватели, доставчици на оборудване и фуражи. Целта ни е да уредим взаимоотношенията ни с тези субекти чрез каналите на организациите на производителите на нашите членове. Както винаги досега, ще работим добронамерено с държавата и ще очакваме същото отношение и от правителството. Ще бъдем открити за диалог и съвместни инициативи с всички сродни и други професионални сдружения и съюзи в страната.“, заяви Бисер Чилингиров.

Маркетинговите сдружения ще помогнат за постигане на по-добри резултати за икономиката на страната, убеден е Бисер Чилингиров, който коментира и раздаването на европейски субсидии за отглеждане на автохтонни породи извън естествения им ареал. „Фермерът следва потока на парите. Ние ще пратим писмо до министър Танева заради нецеленасоченото субсидиране. Не може да се води нецеленасочена селекция.“, казва той. Според него селекцията е направена хаотично, за да се получат „едни пари“, но не са следвани определени принципи в производството, като масленост, съдържание на протеини и други, припомня председателят на НОА. Оттук насетне трябва да се дава пари за отглеждане на породи в собствения им ареал, и да се промотират продукти, произведени в съответния регион от съответната специализирана порода, допълва той.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА