Национална стратегия за насърчаване на износа на българско вино подготвя МЗм

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
3 Минути

Работна група обсъжда целта и обхвата на документа

Министерството на земеделието подготвя Национална стратегия за реклама и насърчаване на износа на българско вино с тригодишен обхват. Работната група, която ще подготви документа, проведе заседание във вторник и бе водена от аграрните заместник-министри Тодор Джиков и Георги Събев. В срещата са взели участие представители на министерствата на земеделието и на туризма, браншови организации на производителите на вино и грозде, преподаватели от УНСС, УХТ и др.

„Нуждаем се от маркетингова стратегия, която да засили продажбите на българските производители във високия ценови сегмент, и държавата трябва да подкрепи финансово реализацията на мерките, които ще бъдат разписани съвместно с професионалистите от сектора“, заяви заместник-министър Тодор Джиков.

Нов цялостен подход към българското винопроизводство

„Необходим е нов цялостен подход към българското винопроизводство, което ще подпомогне развитието както на лозаро-винарския сектор, така и на селските райони и ще ги направи по-атрактивни. Преди няколко десетилетия страната ни е била трети най-голям износител в света по обща стойност. Сега конкуренцията е много по-голяма и агресивна. Всеки ден, в който не се работи за засилване на българския винен износ, е ден пропуснат в полза на нашите конкуренти“, посочи заместник-министър Георги Събев.

Той допълни, че е важно при позиционирането на българското вино да се подчертае, че то е продукт с високи качества, включително чрез схемите за защитено наименование за произход и защитено географско указание.

Заместник-министър Георги Събев каза още, че не трябва да се подценяват страните от региона, но също и по-далечните пазари, за да се обхванат всички възможности българските производители да станат разпознаваеми, въпреки силната конкуренция. Той допълни, че стратегията трябва да включва обучение на българските и чуждестранните потребители кои са българските региони, каква е легендата и историята около тях.

„Събрахме производители, научен потенциал и експерти в търговията, за да изясним какво искаме да постигнем. За да навлезем трайно на чуждите пазари, е важно да знаем какво искат производителите на грозде, на вино и търговците на външен и вътрешен пазар“, заяви заместник-министър Тодор Джиков.

Целеви пазари и таргет групи

Участниците в срещата обсъдиха избора на целеви пазари и таргет групи, които ще бъдат обхванати от стратегическия документ, капацитета за развитие и експорт на българските винопроизводители, участието в престижни изложения, потенциала на традиционните български сортове и дадоха примери за успешна реализация на българско вино във високия ценови сегмент в трети страни. Срещите на работната група ще продължат, като браншовите асоциации имат възможност да представят писмени предложения за стратегическия документ.

 

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА