Основана в Гърция преди 40 години компания – Chipita е придобита от Mondelēz International. Chipita е имала през миналата година около 580 милиона долара приходи. В нейното портфолио има кроасани и сладкиши, включително 7Days, Chipicao и Fineti. Chipita е в челните редици на развитие и растеж в тази област в много страни, поради своите силни иновации и производствени възможности. Компанията е добре позната в България и има в софийското село Казичане предприятие. Продуктите на Chipita, произведени в 13 фабрики се продават в повече от 50 страни, достигат до два милиарда потребители. Придобиването ще позволи на Mondelēz International да предложи на потребителите пълно портфолио от хлебни изделия, като бисквити, торти и за първи път сладкиши, и да отговори на нарастващото потребителско търсене за този сегмент от пазара.
В допълнение към добавянето на нова категория към продуктовото портфолио на Mondelēz International, придобиването също така ще засили присъствието на компанията на бързо развиващите се пазари в Централна и Източна Европа, където бизнесът на Chipita е добре установен.
Mondelēz International ще използва дистрибуторската мрежа на Chipita в Централна и Източна Европа, за да засили собствената си дистрибуция и да продължи да представя своите марки в региона и извън него. Споразумението също така ще предложи възможности за иновации и брандиране, което ще доведе емблематичните шоколадови марки на Mondelēz International в нови категории.
Цената на придобиване е приблизително 2 милиарда щатски долара и подлежи на някои корекции след завършване на сделката. Придобиването на Chipita е поредната стъпка от продължаващото разрастване на Mondelēz International на бързо растящия пазар за закуски.