Най-големият превозвач на контейнери в света „Мьолер-Мерск Групен“ обяви, че е направил промени, които ще позволят съкращаване на времето за доставки на стоки от Европа до западния бряг на Латинска/Централна Европа. С това ще се подобри обслужването на сезонните стоки и ще се повиши конкурентоспособността на клиентите, посочват от компанията.
Холандският конгломерат открива също така нова директна линия между германското пристанище Хамбург и столицата Мексико Сити на Атлантическия океан.
Друго подобрение е новият транзитен маршрут между пристанище Бремерхафен и Веракруз, който ще бъде изминаван за 15 дни. Корабите няма да спират на пристанища в САЩ и ще избегнат митническите процедури, които досега трябваше да преминават чрез системата AMS за обработка на документацията, обясни изпълнителният директор на Мерск за Латинска Америка и Карибите Ларс Нилсен. Освен това услугата Ecubex, която свързва Еквадор със Северна Европа ще бъде разширена с възможност за доставки до пристанище Санта Марта в Колумбия и с терминалите Веракруз и Алтамира в Мексико.
От компанията заявяват, че ще продължат да предоставят услугата Costa Rica Express (CRX) за директен шипинг от Коста Рика през Белиз, Панама и Северна Европа, но с ограничен капацитет. За сметка на това услугата CRX в Мексико ще се осъществява по линия на Ecubex.
Услугата Chile Express (CLX) ще продължи да включва чилийското пристанище Сан Антонио, белгийското Антверпен, нидерландското Ротердам, английското Лондон и германското Хамбург. Времето за транзит между Сан Антонио и Санкт Петербург ще отнема 30 дни, като ще има бърза връзка на Антверпен.
Компанията спира услугата Carmed в Южна Европа, а логистиката от Италия ще бъде осъществявана посредством връзките на конкурента West Med HUBs. Нова връзка ще има с Пуерто Боливар в Еквадор, като така ще се подобри обслужването на клиентите в Средиземноморието и Близкия Изток, предава mundomaritimo.cl.