Мадрид е загубил почти 18% от своите месарски магазини през последните 10 години

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
4 Минути

Местна асоциация на месарите се опитва да възроди сектора, за който счита, че е част от наследството, културата и гастрономията в района

 

Между 2010 г. и 2020 г. 17,8% от магазините за меса и месни деликатеси в Мадрид са изчезнали, тъй като големият пазар на дребно е превзел търговията. Сега CARNIMAD, професионалната асоциация на месаря ​​в Мадрид, възнамерява да възроди сектора като част от местното наследство, култура и гастрономия. „Специализираната търговия и близостта до пазара винаги са били част от нашата култура. Първоначално нейното присъствие беше двигателят на живота в градовете, а площадът, където беше организиран, място за срещи на съседите. Животът в градовете се въртеше около пазарите, така че един град не беше такъв, докато нямаше поклонническа катедрала и пазар, който да събира съседи, за да пазаруват и да си говорят “, се казва в съобщението на асоциацията.“Този начин на живот все още се счита за част от ДНК-то на специализираната търговия с храни и е нещо, което трябва да се запази и днес“ , смятат от CARNIMAD.

Асоциацията представа 10 причини, поради които потребителите трябва да изберат именно местните месарски магазини:

  1. Специализираната търговия стимулира местната търговия. Това стана очевидно по време на кризата COVID-19, когато тя възвръща част от успеха си. В този момент обществеността насочи погледа си към този сектор, който остава отворен, на първа линия, без опашки и без тълпи.
  2. Секторът и неговите професионалисти фиксират населението. Месарите, разположени в селските райони, доставят продукти за местни дейности в градовете за училища, барове, ресторанти и институции, където други търговски формули не достигат. Ето защо специализираната търговия и по-специално търговията с месо и деривати спомагат за фиксиране на населението, като се избягва изселването от селските райони към градовете.
  3. Те допринасят за укрепване на културното наследство и гастрономическото богатство на страната, благодарение на разнообразието от занаятчийски разработки, обикновено регионални, които правят рецептите достъпни за потребителите, с традиционни рецепти, които в много случаи се предават от родители на деца за поколения наред.
  4. Професионалистите в специализираната търговия с месо допринасят за запазването на националното производство и местните породи, предлагащи на пазара продукти главно от испански произход.
  5. В допълнение те насърчават къси маркетингови вериги, спомагайки за създаването на богатство в околните населени центрове.
  6. Лично подбират продукта, който продават и неговото качество, което им позволява да определят своето позициониране и съответно да персонализират офертата си, според вкуса на клиента.
  7. Предлагат персонализирани съвети в момента на покупката. Месарят е посланик на месото. Никой не е по-добре да съветва по време на покупката, защото те осигуряват добавената стойност в опита на потребителя при пазаруване.
  8. Предвид модела и формата на закупуване, специализираната търговия с месо почти не генерира опаковки и пластмаси, като допринася за намаляването на хранителните отпадъци с голяма ефективност в процесите.
  9. Това е сектор без безработица. Младите хора, които желаят да се занимават с подобна дейност, могат да обучават и развиват своята кариера в сектор, в който има голямо търсене на квалифицирани специалисти.
  10. Това е сектор, който разпределя богатството. Когато правите покупките си в специализирания магазин, вие помагате на много семейства търговци.
Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА