Местна асоциация на месарите се опитва да възроди сектора, за който счита, че е част от наследството, културата и гастрономията в района
Между 2010 г. и 2020 г. 17,8% от магазините за меса и месни деликатеси в Мадрид са изчезнали, тъй като големият пазар на дребно е превзел търговията. Сега CARNIMAD, професионалната асоциация на месаря в Мадрид, възнамерява да възроди сектора като част от местното наследство, култура и гастрономия. „Специализираната търговия и близостта до пазара винаги са били част от нашата култура. Първоначално нейното присъствие беше двигателят на живота в градовете, а площадът, където беше организиран, място за срещи на съседите. Животът в градовете се въртеше около пазарите, така че един град не беше такъв, докато нямаше поклонническа катедрала и пазар, който да събира съседи, за да пазаруват и да си говорят “, се казва в съобщението на асоциацията.“Този начин на живот все още се счита за част от ДНК-то на специализираната търговия с храни и е нещо, което трябва да се запази и днес“ , смятат от CARNIMAD.
Асоциацията представа 10 причини, поради които потребителите трябва да изберат именно местните месарски магазини:
- Специализираната търговия стимулира местната търговия. Това стана очевидно по време на кризата COVID-19, когато тя възвръща част от успеха си. В този момент обществеността насочи погледа си към този сектор, който остава отворен, на първа линия, без опашки и без тълпи.
- Секторът и неговите професионалисти фиксират населението. Месарите, разположени в селските райони, доставят продукти за местни дейности в градовете за училища, барове, ресторанти и институции, където други търговски формули не достигат. Ето защо специализираната търговия и по-специално търговията с месо и деривати спомагат за фиксиране на населението, като се избягва изселването от селските райони към градовете.
- Те допринасят за укрепване на културното наследство и гастрономическото богатство на страната, благодарение на разнообразието от занаятчийски разработки, обикновено регионални, които правят рецептите достъпни за потребителите, с традиционни рецепти, които в много случаи се предават от родители на деца за поколения наред.
- Професионалистите в специализираната търговия с месо допринасят за запазването на националното производство и местните породи, предлагащи на пазара продукти главно от испански произход.
- В допълнение те насърчават къси маркетингови вериги, спомагайки за създаването на богатство в околните населени центрове.
- Лично подбират продукта, който продават и неговото качество, което им позволява да определят своето позициониране и съответно да персонализират офертата си, според вкуса на клиента.
- Предлагат персонализирани съвети в момента на покупката. Месарят е посланик на месото. Никой не е по-добре да съветва по време на покупката, защото те осигуряват добавената стойност в опита на потребителя при пазаруване.
- Предвид модела и формата на закупуване, специализираната търговия с месо почти не генерира опаковки и пластмаси, като допринася за намаляването на хранителните отпадъци с голяма ефективност в процесите.
- Това е сектор без безработица. Младите хора, които желаят да се занимават с подобна дейност, могат да обучават и развиват своята кариера в сектор, в който има голямо търсене на квалифицирани специалисти.
- Това е сектор, който разпределя богатството. Когато правите покупките си в специализирания магазин, вие помагате на много семейства търговци.