С билбордове на магистралата ще се рекламират семейните ферми
1 млн. евро е максималният бюджет за проект по новата ПРСР за подкрепа на късите вериги на доставки, фермерските пазари, създаване на агроклъстери и сформиране на оперативни групи. Това обясни Мая Нинова от МЗХ, която презентира проекта на Програмата за развитие на селските райони в частта инвестиции в подкрепа на малките и семейни ферми вчера. Събитието бе международния семинар в столицата в Арена ди Сердика , LOCFOOD“Местни храни- стимул за местно развитие и бизнес“ в столицата. Присъстваха представители на семейни ферми, администрация от МЗХ, БАБХ, НПО от агросектора, както и участници от Скандинавските страни, Словения, Италия, Гърция, Великобритания и др.
Най- малко двама
В новата ПРСР тази мярка се казва Сътрудничество с код 16, уточни Мая Нинова. Най- важното за нея, е че за да бъдат участниците подкрепени, трябва да бъдат поне двама, подчерта тя. Важното в случая е успехът да бъде на базата на общи действия, това не е мярка за индивидуалисти. Мярката има три подгрупи.
Подкрепа на и сформиране на оперативни групи, за новосформирани агроклъстери, подкрепа на късите вериги на доставки и местните пазари.
Радиус 120 км по пътната мрежа
Дейностите отговарящи на късите вериги на доставки е най- важната от трите, изтъкна лекторката. Основен акцент в случая, че дейностите по обработка и продажба на продуктите са залегнали в радиус от 120 км, по пътната мрежа, а не по въздуха. Целта е фермерските храни да могат да стигнат включително и
до морето.
Билбордове
Друг съществен акцент в подмярката са дейностите за популяризиране на местните пазари и семейни ферми, така че потребителите да имат информация.Идеята на авторите е в скоро време България да изглежда така- пътувайки по магистралата към морето, да те посрещат билбордове, на които например пише „Сочни праскови от семейна ферма „ Прасковен цвят“. Завий надясно след триста метра.
Светлана Трифоновска