Искат да създадат международна марка “Мелник – столица на винения туризъм“

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

От Съюза на туристическия бизнес искат да се създаде международен бранд “Мелник – столица на винения туризъм“. Според инициаторите, в града има уникално съчетание на история, архитектура, традиции и природа. Производството на вино е трайно свързано с житието и битието на нашите предци в Мелник.

„Идеята се породи заради желанието ни да развиваме активно туристическия продукт в България и да наложим един нов бранд, наречен “Мелник – столица на винения туризъм”. Ние имаме традиции, които са свързани с виното и бита на българина. В следствие идеята е да бъде наложено като балкански регионален бранд, който да стане разпознаваем, да го налагаме напред във времето, така че да лансираме нов туристически център, който да бъде по нов начин представян в нашата туристическа карта.“, казва председателят на Съюза на туристическия бизнес в Банско Малин Бистрин, цитиран от БНР.

Около 2000 безработни младежи от Благоевградска област могат да бъдат назначени на работа в туристическия сектор и обучавани в различни професионални направления по схемата „Младежка заетост“ на Оперативна програма“ Развитие на човешките ресурси“.

Готовност да се включат в програмата като бенефициенти са заявили местните сдружения на българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация.

„Имаме една много интересна идея, която е споделена със социалното министерство, да назначаваме млади хора, относно младежката заетост, така че след шест месеца обучение и поемане на разноските от държавата, да можем да ги назначаваме и те да станат завършени професионалисти в нашия бранш“, каза още Малин Бистрин.

Хотелиерите и ресторантьорите ще се възползват и от двете възможности по схемата за младежка заетост, стажуване и обучение по време на работа. Младите хора ще бъдат квалифицирани в професионални направления, за които браншът изпитва остър недостиг. Утвърждаването на винения туризъм като национален бранд, може да се гарантира само с добре обучени кадри, а младите хора са най-добрият избор, убедени са от бранша. До края на септември ще стане ясно, коя ще бъде столицата на винения туризъм в България, а една от най-сериозните номинации е Мелник.

„Колегите от Сандански, Благоевград, София, Търговище, от Поморие също изказаха подкрепа за Мелник, поради това, че в Мелник има уникално съчетание между история, архитектура, традиции и природа. Така че не виждаме по-силна кандидатура, която да бъде обосновена от всички тези съчетания, за да може да се направи един наистина качествен международен бранд за столица на винения туризъм.“, разказва още Малин Бистрин.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА