Разпространена практика сега е органичните плодове и зеленчуци да се продават опаковани и етикетите да са щампирани на опаковката. Иновация на датската компания Nature & More предоставя възможност продукцията да бъде щампирана направо върху кората. Иновацията засега се ползва само в шведската верига супермаркети ICA. О’dква се така да бъдат спестени милиони пластмасови опаковки. Авокадото и складките картофи ще бъдат първите продукти, които ще бъдат предлагани с щампиран етикет, съобщава немският сайт utopia.de.
Изчисленията показват рентабилност
Nature & More са направени изчисления, които показват, че през 2015 г. компанията е продала на шведската верига 725,380 опаковки авокадо органично производство, за които са използвани 217 км. пластмасов филм с ширина 30 см. Това са 2 042 кг пластмаса, а емисиите въглероден диоксид, изразходвани за производството й се равняват на тези, които една кола изразходва, за да обиколи Земята 1,3 пъти.
Тези изчисления дават представа как новата технология ще се отрази на околната среда, ако целия сектор започне да използва новата технология. Засега обаче този метод на етикетиране е приложен само в Швеция. Компанията майка на Nature & More, Eosta, планира да въведе технологията в други държави.
Методът е удобен, защото позволява на клиента да си купи точно толкова бройки от органичните плодове или зеленчуци, колкото са му необходими, вместо да вземе цяла стандартна опаковка.
Методът на светлината
Щампирането при този метод става, като се използва концентриран лъч светлина, който премахва пигментите на най-горния слой на кората на продукта. При това няма отражение върху вкуса или пък върху неговия срок на годност. Методът вече е сертифициран от датската компания Skal, както и службата за безопасност на храните в Дания.