Кампанията „Купувам българско” на БНТ 2 привлича нови български компании, съобщава агенция “Крос”.
След асоциациите на хлебарите, сладкарите и производителите на млечни продукти и екоторове и Българска национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика” (БНАЕМПК) подкрепи кампанията, насърчаваща потребителите да заложат на качествените български стоки.
Асоциацията обединява 91 компании – производителите и търговци на етерични масла, парфюмерия и козметика, а нейни асоциирани членове са Университета по хранителни технологии, Института по обща и неорганична химия към БАН, Института по розата и етеричномаслените култури, Държавна лаборатория „Българска роза” ЕООД и „Линдек България ООД. От асоциацията посочват, че българска козметика се изнася в над 65 държави, а потребителите все повече се търсят родни натурални продукти.
По данни на организацията у нас има около 38 000 дка розови насаждения, а в Розовата долина работят 42 дестилерии за розово масло, което е основна съставка на скъпи парфюми у нас и в чужбина.