Фуражите с протеин от насекоми обещават бум на пазара до 10 години

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Според анализи приходите от тази индустрия ще растат годишно средно с над 24%

Доклад на пазарния анализатор Allied Market Research очаква бърз растеж на пазара на фуражи с насекомен протеин в рамките на прогнозен период от десет години. Според анализа, размерът на пазара за храни за насекоми е оценен на 261,50 милиона долара през 2021 г. и се очаква да достигне 2,2 милиарда долара до 2031 г., нараствайки годишно средно с 24,5% от 2022 до 2031 г.

В доклада се посочват и глобалните лидери в новосъздадената индустрия, сред които е и българската „Насекомо“. Тя се нарежда сред световни компании в сектора като AgriProtein Holdings, Protix, Enterra Feed, entofood, InnovaFEED,  Ynsect, Entobel и други, съобщават от Асоциацията на производителите на насекоми в България.

Една от основните причини за очаквания бърз растеж на този пазар са хранителните качества на насекомите, използвани в диетите на селскостопанските животни. Ларвите на черната муха-войник, брашнените червеи, копринените буби и скакалците предлагат между 42%-63% по-високо съдържание на протеин в сравнение с традиционните ресурси като соево и рибно брашно. Ако сегментът на брашнените червеи доминира на световния пазар през 2021 г. с пазарен дял от над 32%, то продуктите от ларви на черната муха-войник ще са най-бързо растящият сегмент през прогнозния период до 2031 година.

Причина за растежа на пазара на фуражите с протеин от насекоми е и засилващият се интерес от страна на птицевъдния сектор, който до голяма степен стимулира развитието на производството на продукти от насекоми. Протеинът е необходим за здравословния метаболизъм на животните, а дефицитът му намалява тяхната продуктивност. Това според доклада също е решаващ фактор за стимулирането на пазара на храните за животни, съдържащи протеини от насекоми. Натискът за нововъведения в агроиндустрията, които да допринасят за по-ниско въздействие върху околната среда допълнително допринасят за растежа на пазара, се посочва в доклада.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама