Фуражите с протеин от насекоми обещават бум на пазара до 10 години

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Според анализи приходите от тази индустрия ще растат годишно средно с над 24%

Доклад на пазарния анализатор Allied Market Research очаква бърз растеж на пазара на фуражи с насекомен протеин в рамките на прогнозен период от десет години. Според анализа, размерът на пазара за храни за насекоми е оценен на 261,50 милиона долара през 2021 г. и се очаква да достигне 2,2 милиарда долара до 2031 г., нараствайки годишно средно с 24,5% от 2022 до 2031 г.

В доклада се посочват и глобалните лидери в новосъздадената индустрия, сред които е и българската „Насекомо“. Тя се нарежда сред световни компании в сектора като AgriProtein Holdings, Protix, Enterra Feed, entofood, InnovaFEED,  Ynsect, Entobel и други, съобщават от Асоциацията на производителите на насекоми в България.

Една от основните причини за очаквания бърз растеж на този пазар са хранителните качества на насекомите, използвани в диетите на селскостопанските животни. Ларвите на черната муха-войник, брашнените червеи, копринените буби и скакалците предлагат между 42%-63% по-високо съдържание на протеин в сравнение с традиционните ресурси като соево и рибно брашно. Ако сегментът на брашнените червеи доминира на световния пазар през 2021 г. с пазарен дял от над 32%, то продуктите от ларви на черната муха-войник ще са най-бързо растящият сегмент през прогнозния период до 2031 година.

Причина за растежа на пазара на фуражите с протеин от насекоми е и засилващият се интерес от страна на птицевъдния сектор, който до голяма степен стимулира развитието на производството на продукти от насекоми. Протеинът е необходим за здравословния метаболизъм на животните, а дефицитът му намалява тяхната продуктивност. Това според доклада също е решаващ фактор за стимулирането на пазара на храните за животни, съдържащи протеини от насекоми. Натискът за нововъведения в агроиндустрията, които да допринасят за по-ниско въздействие върху околната среда допълнително допринасят за растежа на пазара, се посочва в доклада.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА