Европейският пазар за фуражи показва устойчивост срещу пандемията

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

За десета поредна година Европейският съюз отчита увеличаване на потреблението на фуражи за животни, което се е увеличило с 1,5% през 2019 г. и възлиза на 154 милиона тона. Потреблението нараства със среден годишен темп от + 1.6% от 2007 до 2019 г., а динамиката на растежа остава като цяло стабилна с незначителни колебания през този период, съобщава IndexBox.

През 2019 г. пазарът на храна за животни в ЕС се увеличи с 0,5% до 50,2 млрд. Долара ( изчисления на IndexBox ), като се повиши за трета поредна година след тригодишен спад. Тази цифра отразява общите приходи на производителите и вносителите (с изключение на логистичните разходи, маркетинговите разходи на дребно и маржовете на търговците, които ще бъдат включени в крайната потребителска цена).

Пандемията на COVID-19 оказва мощно въздействие върху много пазари и икономиката като цяло, вкл. и върху икономиката на Европейския съюз. На фона на въвеждането на карантинните ограничения производството в цели сектори на икономиката намалява и на практика спира международната транспортна дейност, в резултат на което доходите на потребителите рязко намаляват и моделите на потребителското поведение се променят.

Животновъдният сектор обаче е по-малко засегнат от тези краткосрочни шокове, тъй като карантинните мерки не са довели до рязко намаляване на броя на селскостопанските животни. По този начин през март-юли 2020 г. в ЕС няма рязък спад в производството на фуражи за селскостопански животни в сравнение с миналата година. Не се наблюдава и изразен растеж, но такъв не се и очаква поради доста стабилното представяне на сектора на животновъдството и липсата на предпоставки за рязко увеличение на търсенето на животински продукти, независимо дали става въпрос за увеличение на населението или доходите.

Въпреки факта, че спадът в доходите на домакинствата най-вероятно трябва да попречи на растежа на търсенето на месо и млечни продукти, тези продукти остават основни в диетата на европейците. Спадът в търсенето от сектора HoReCa, затворен за няколко месеца, може да бъде частично компенсиран от увеличаване на потреблението в дома. Тъй като хората започнаха да се хранят и готвят главно вкъщи по време на пандемията, търсенето на продукти за дълго съхранение и готови за консумация меса и млечни продукти се увеличи. Съответно, някои от животинските продукти, които преди това са били доставяни в ресторантите и кафенетата, могат да бъдат изпратени за преработка, което е за подпомагане на земеделските производители.

Тъй като пазарът на фуражи за селскостопански животни е предимно b2b пазар, не се очакват драстични промени в каналите за продажба на фона на пандемията. С използването на дистанционна комуникация и електронно управление на документи обаче онлайн комуникацията става все по-важна дори в b2b сектора.

Още от обзора за пазара на фуражи в условията на пандемия може да прочетете в октомврийския брой на Агрозона.

 

 

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА