€200 млн. за промоции на селскостопански храни в ЕС и чужбина

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

 

Европейската комисия отпуска €200 900 000 през 2020 г. за реклама на селскостопански хранителни продукти в ЕС и чужбина. Основните приоритети за подкрепа са посочени в работната програма за реклама през 2020 г., която е разработена от Европейската комисия. Целта на тези усилия е секторът да бъде подкрепен в условията на разрастващ се и все по-динамичен глобален пазар за земеделски храни, както и да се справи в случаи на смущения на пазара.

„Репутацията на Европа в света на селскостопански и хранителни продукти е несравнима. ЕС не случайно е най-големият световен износител на селскостопански храни. Политиката ни за реклама на храни е с все по-голям бюджет и подкрепя производителите в ЕС да направят своите стоки все по-познати в ЕС и извън него, а също и за да се справят с трудностите свързани с пазара, като помагат на обществото да знае повече за своите продукти. Сключването на двустранното споразумение между ЕС и Китай в частта на географските указания е друг пример за работата на Комисията за създаване на възможности за производителите на висококачествени продукти на ЕС.”, заяви еврокомисарят по земеделие и развитие на селските райони Фил Хоган, цитиран от пресслужбата на Европейската комисия.

През 2020 г. повече от половината от бюджета за промоции, или €118 млн., ще бъдат изразходвани за кампании в трети страни като Канада, Китай, Япония, Корея, Мексико и САЩ. Допустимите сектори включват производството на млечни продукти и сирене, трапезен зехтин и вина. Очаква се кампаниите да повишат конкурентоспособността и потреблението на селскостопански продукти от ЕС, да повишат тяхната разпознаваемост и пазарен дял.

Поканите за предложения за предстоящите през 2020 г. кампании ще бъдат публикувани през януари 2020 г. Широка гама от администрации като търговски организации, организации на производители и групи за хранителни продукти могат да подават документи за промоционални дейности.

Така наречените обикновени програми могат да бъдат подавани от една или повече организации от една държава-членка на ЕС. Други програми могат да бъдат подавани от поне две национални организации от поне две държави-членки на ЕС, или от една или повече европейски организации. За програми от първия вид е предвиден бюджет от €100 млн., докато програми от втория вид ще бъдат финансирани с €91.4 млн.

Допълнителни €9,5 млн. са предвидени за собствени инициативи на Комисията. Те включват участие в панаири и комуникационни кампании, както и дипломатически инициативи, ръководени от европейския комисар по земеделието и развитието на селските райони и бизнес делегации. Тези инициативи ще бъдат допълнително засилени с още €17,2 млн. Това е допълнителна подкрепа за промоция на сирена и масло, зехтин и трапезни маслини на глобалния пазар.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА