70% от потребителите не са променили консумацията на печени изделия по време на пандемията.
Секторът обаче е повлиян от фактори като необходимостта от здравословна храна, екологосъобразност и хигиена на производството, пише bakeryandsnacks. Експертите очакват да видят в бъдеще непрекъснат растеж на пазара на хляб, като динамиката между пакетиран и пресен хляб ще се върне на нивата отпредикоронакризата. COVID и Brexit несъмнено ще оставя отпечатък върху потреблението, но категорията остава отворена за нови възможности и преживявания. Тъй като потребителите остават все по-заинтересовани от възможността да си изпекат хляба у дома, нехните очаквания към закупения в пекарните хляб се повишава още повече.
Изследователите идентифицират основните тенденции, които засягат пазара на хляб през 2021 г .:
- Вкусът остава ключово решение за закупуване за 95% от потребителите.
- В допълнение към трите основни сорта (бял, сив и пълнозърнест хляб) клиентите все повече избират хляб със закваска или ръжен хляб.
- Потребителите ядат най-много хляб за обяд (57%), последван от закуска (29%) и след това вечеря (24%).
- 13% от потребителите вероятно ще изберат нещо друго през уикенда вместо обикновен хляб – закваска, италиански, ръжен или багет.
- Най-често срещаните начини за ядене на хляб са със сандвич (56%), препечен хляб (39%) или гарнитура (20%).
- 17% купуват хляб със семена поне веднъж седмично.
- 44% биха искали да видят повече хляб с ядки и семена за здраве, сирене и маслини за удоволствие.
- Нарязаният бял хляб остава британски фаворит, багетите се харесват на френските потребители, хлябовете със семена са популярни сред германците, а хлябовете от твърда пшеница или грис са популярни сред италианците.
- Потребителите продължават да се стремят към минимално използване на добавки и слагат по-голям акцент върху естествените съставки.
- Минимизирането на отпадъците е на дневен ред не само за потребителите, но и за производителите. Вече има инициативи, които помагат за превръщането на вчерашния хляб или вино в нови продукти.