ТОП-10 тенденции на пазара на хляб през тази година

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
2 Минути

70% от потребителите не са променили консумацията на печени изделия по време на пандемията.

Секторът обаче е повлиян от фактори като необходимостта от здравословна храна, екологосъобразност и хигиена на производството, пише bakeryandsnacks. Експертите очакват да видят в бъдеще непрекъснат растеж на пазара на хляб, като динамиката между пакетиран и пресен хляб ще се върне на нивата отпредикоронакризата. COVID и Brexit несъмнено ще оставя отпечатък върху потреблението, но категорията остава отворена за нови възможности и преживявания. Тъй като потребителите остават все по-заинтересовани от възможността да си изпекат хляба у дома, нехните очаквания към закупения в пекарните хляб се повишава още повече.

Изследователите идентифицират основните тенденции, които засягат пазара на хляб през 2021 г .:

  1. Вкусът остава ключово решение за закупуване за 95% от потребителите.
  2. В допълнение към трите основни сорта (бял, сив и пълнозърнест хляб) клиентите все повече избират хляб със закваска или ръжен хляб.
  3. Потребителите ядат най-много хляб за обяд (57%), последван от закуска (29%) и след това вечеря (24%).
  4. 13% от потребителите вероятно ще изберат нещо друго през уикенда вместо обикновен хляб – закваска, италиански, ръжен или багет.
  5. Най-често срещаните начини за ядене на хляб са със сандвич (56%), препечен хляб (39%) или гарнитура (20%).
  6. 17% купуват хляб със семена поне веднъж седмично.
  7. 44% биха искали да видят повече хляб с ядки и семена за здраве, сирене и маслини за удоволствие.
  8. Нарязаният бял хляб остава британски фаворит, багетите се харесват на френските потребители, хлябовете със семена са популярни сред германците, а хлябовете от твърда пшеница или грис са популярни сред италианците.
  9. Потребителите продължават да се стремят към минимално използване на добавки и слагат по-голям акцент върху естествените съставки.
  10. Минимизирането на отпадъците е на дневен ред не само за потребителите, но и за производителите. Вече има инициативи, които помагат за превръщането на вчерашния хляб или вино в нови продукти.
Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА