Нов портал в интернет помага на организациите на производители на храни да промотират продукцията си в чужбина. Платформата се управлява от Изпълнителната агенция на потребителите, здравеопазването, земеделието и храните (CHAFEA) от името на Европейската комисия. Нейното предназначение е да събере на едно място информацията за възможностите за финансиране на инициативи за реклама на земеделски храни и продукти на хранително-вкусовата промишленост в чужбина. Съдържанието на портала помага с информация за нови пазари.
Предприемачите могат да намерят на портала информация за широк кръг от полезни теми, от правилата за развиване на промоционални програми до техники за създаване на връзки с потенциални партньори. Ще бъде качена и последна информация за събития и кампании организирани от Европейската комисия, най-вече извън ЕС, и ще научат как и кога могат да се присъединят към мисиите на еврокомисаря по земеделие Фил Хоган свързани с търсенето на нови пазари.
Еврокомисар Хоган вече посети Колумбия, Мексико, Китай, Япония, Виетнам и Индонезия. Следващото му посещение ще бъде в Канада през май месец, като представителите на европейски компании в делегацията ще бъдат около 60 на брой. Една от целите на визитата ще бъде да се улесни достъпа на малките и средни предприятия до чуждестранните пазар. Именно в това ще помага порталът на бизнеса, като дава информация за достъпа до пазари, защита на интелектуалната собственост, санитарните и фитосанитарни мерки, проучване на пазарите и друга важна информация относно налагането на един продукт на чуждестранния пазар.
Онлайн платформата ще представлява интерактивен инструмент, ще се предлагат уеб базирани семинари и ще се споделят успешни примери, които да послужат като опит.
Регистрираните организации ще могат също да намират потенциални партньори чрез функцията „ускорена среща“.