ЕК дава €169 млн. за реклама на европейски храни

Георги Узунов
Георги Узунов
3 Минути

Европейската комисия ще предостави допълнително финансиране в размер на €169 милиона евро за популяризиране на селскостопанските продукти от ЕС по света — с 27 милиона евро повече в сравнение с 2017 г. Това става ясно от съобщение на Европейската комисия. Програмите може да обхващат широк спектър въпроси — от общи кампании за здравословно хранене до специфични за пазарните сектори аспекти.

„ЕС е най-големият търговец на продукти на хранително-вкусовата промишленост в света и е мястото с най-високо качество на храните в световен мащаб. По време на редица командировки в чужбина имах възможността лично да констатирам интереса, който потребителите и бизнес средите по света проявяват към продуктите на европейската хранително-вкусова промишленост. Приветствам тези нови програми за популяризиране, които в миналото успешно създадоха възможности за нови кандидати и ни осигуриха по-голяма видимост на световната сцена. През последната година предложенията за програми за популяризиране на хранително-вкусовия сектор надхвърлиха почти десетократно наличния бюджет. Ето защо, ако сте отговаряща на условията за участие организация, сега е времето да кандидатствате“, заяви Фил Хоган, комисар по въпросите на земеделието и развитието на селските райони.

Две трети от наличните финансови средства са заделени за популяризиране на хранителните продукти от ЕС в държави извън него, по-специално в държавите с голям потенциал за нарастване на износа на продукти на хранително-вкусовата промишленост от ЕС, каквито са Канада, Япония, Китай, Мексико и Колумбия. При програмите в рамките на ЕС вниманието следва да е съсредоточено върху информиране на потребителите за различните схеми и етикети на ЕС за качество, като напр. тези за географските означения или за биологичните продукти. Секторното финансиране ще бъде за програми, с които се насърчава устойчивото развъждане, включително на овце и кози. Заделени са и финансови средства за кампании, целящи насърчаване на здравословното хранене и консумацията на плодове и зеленчуци. Пълен списък на приоритетите на Комисията и наличните финансови средства може да бъде намерен тук.

Кой може да кандидатства?

Право да кандидатстват за финансиране в отговор на обявените днес покани имат широк спектър от субекти, като напр. търговски организации и организации на производители, както и органи от хранително-вкусовия сектор, отговарящи за дейностите по популяризиране. Така наречените „обикновени“ програми може да бъдат представяни от една или повече организации от една и съща държава от ЕС; „многонационалните“ програми може да се представят от поне две национални организации от най-малко две държави членки или от една или повече европейски организации. Обикновено така организираните кампании се осъществяват в рамките на три години.

Предложенията следва да се подават до 12 април 2018 г. Комисията ще подложи предложенията на оценка и през есента ще обяви бенефициерите.

Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА