Дигитализация: С какво може да ви бъде полезно новото решение в областта на търговията със земеделска продукция?

Милица Петрова
Милица Петрова
5 Минути

Когато става дума за дигитализация на търговията със земеделска продукция, е неизбежно да се натъкнем на GrainLane – нов старт-ъп, който от създаването си в края на м.ноември предлага нови възможности в тази област.

Индустрия в преход

Независимо дали става дума за покупка на хранителни стоки и дрехи или за нова екскурзия, он-лайн пазарът предлага подходяща платформа за всички потребности. Ползата от използването на дигитални решения за продажба на земеделска продукция е неоспорима в много отрасли. Затова в последните 10 години в Европа бяха направени първи опити по отношение на търговията със земеделска продукция. Но, до момента изглежда, че никоя от тези платформи не отразява реалните потребности на земеделските производители.

Възможността да се използват дигитални решения в земеделския сектор привлече интереса на младия екип на V_labs, включващ експерти в областта на дигиталните платформи. Заедно с Маркус Хабиш (Markus Habisch) – експерт в областта на земеделието и бивш заместник-директор на Съюз на австрийските земеделци (Austrian Farmers’ Union), те искат да дигитализират търговията със земеделска продукция. Г-н Хабиш смята, че преминаването към дигитална търговия в бъдеще е неизбежно. Съгласно експерта в областта на земеделието, особено през последните няколко години, потребността от дигитална търговия в земеделския сектор е нараснала значително.

Лукас Мойсбургер (Lukas Meusburger) – създател на концепцията на GrainLane, аргументира ползите от дигиталната търговия със земеделска продукция:

“Дигитализацията дава възможност за по-добра реализация и документация на аналоговите процеси от миналото, тя открива пред нас и нови възможности за мрежова организация с настоящи и бъдещи търговски партньори.” Особено важно тук е интуитивното действие и включването на инструмента в земеделските бизнеси: “Когато предлагаме нови идеи в областта на земеделието, не бива да загърбваме нуждите на потребителите – земеделските производители прекарват голяма част от времето си на път, те нямат традиционно работно време и затова се нуждаят от ефикасно решение, което да не зависи от мястото и времето,” казва Мойсбургер.

Платформата за търговия със земеделска продукция като ключ

С цел задоволяване на нуждите на крайните потребители, GrainLane е осъществила разработката си в сътрудничество с експерти в областта на земеделието, и с партньори, които познават отлично този отрасъл.

Така се появява първата версия на GrainLane. Тя предлага възможност за лесна покупка и продажба на някои земеделски продукти, което представлява крачка в посока към по-голяма ефикасност и по-добра мрежова организация. Освен това, добре организираният пазар дава възможност за по-добро сравняване на цените и по-голяма прозрачност. Услугата е допълнена с възможността да се подават заявки за транспорт само с помощта на няколко кликвания.

Как се използва на практика  GrainLane? Офертите и заявките за продукти, като пшеница, царевица и соя, се създават лесно. Те включват съответните параметри за количество и качество и произхода. При наличие на интерес, заявката за продуктите може да се направи само с помощта на няколко кликвания. Мрежовата организация, която следва, се осигурява от екипа на GrainLane. По този начин търговията се осъществява лесно в движение, както в регионален, така и в международен мащаб.

Така GrainLane изпълнява ролята на посредник между своите потребители и една по-голяма мрежа, и това се отнася не само за земеделските производители. За да опишем цялата търговска верига, платформата е проектирана по начин, който предлага достъп на всеки участник в търговията със земеделска продукция – от обработчиците до търговците до брокерите.

Дава възможности за изпробване

GrainLane е достъпна он-лайн от края на месец ноември, предлагайки на първите си потребители платформа за покупка и продажба на земеделска продукция. В момента ползването й е безплатно, така че всеки може да използва платформата без никакъв риск и дори помощ за по-нататъшното й развитие. Съществуваща само от няколко дни, GrainLane се намира едва в началото на едно дълго пътуване. В крайна сметка, целта е платформата да се доразвие с помощта на потребителите. Защото една дигитална платформа не може осъществява търговията със земеделска продукция сама по себе си, това се случва винаги със съдействието на нейните потребители – нашите земеделски бизнеси.

 

Милица Петрова е завършила Маркетинг във Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий". Работи в отдел "Реклама и Маркетинг" на Agrozona.bg от 2021 г.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА