МЗХГ няма да прави крачка назад в усилията си да предостави възможност на българските производители да имат достъп до единствените точки за потребление и покупка на храна. Това каза пред БТВ земеделският министър Десислава Танева във връзка с комуникацията си с търговските вериги. „Нашите усилия са насочени към създаването на работещ модел. Предложили сме вариант, който смятаме, че няма да наруши досегашния принцип на логистика и на доставка на търговските вериги, но ще им създаде задължение за структуриране на нов регионален канал за доставка. Такъв ще е именно отделянето на достатъчно площи. Беше обмисляно това да е половината от площта, от която съответния вид стока храна се излага, с такава концепция работят вериги и в Италия, и във Франция“.
Министър Танева коментира, че в страната има 25 хил. производители на плодове и зеленчуци, основно в сезона, които досега основно са реализирали през съответни търговци или пряко в туристическия сезон и ресторанти. Кризата обаче е показала дефектите на системата за функциониране на предлагане на храна. „Няма кой да убеди нашият потребител, че по свежа и прясна продукция ще се намери на 500 километра от съседни страни, а не от полето, което е на 5 км от магазина“.
Земеделският министър допълни, че няма причина и да се повишават цените на стоките. Според нея ще има повече предлагане, ще има и местни производители, лични познати. Така например ще могат да се купуват доматите, които съседът е гледал и хората ще са наясно с това. „Потребителят ще реши какво да купи и обемите зареждане на стока ще зависят от това потребление и от този избор. Но ще имат избор, домат, който е набран вчера или домат, който е дошъл с камиона и е пристигнал преди седмица, но е третиран достатъчно добре, опакован достатъчно лъскаво, за да изглежда добре. Всеки ще прецени“.