Най-големият съюз на фермерите в Италия, Coldiretti, се бори срещу използването на „мафиотски“ термини за предлагане на пазара на различни храни и напитки по целия свят, от уиски Cosa Nostra до доматен сос Chili Mafia. Освен това, след задълбочено проучване Coldiretti установи, че близо 300 ресторанта извън Италия имат имена, вдъхновени от италианската мафия и нейните теми, като El Padrino в Испания, Don Corleone във Финландия, Burger Mafia в Германия, Falafel Mafia в САЩ и Nasi Goreng Mafia в Индонезия.
Алесандро Аполито, служител на Coldiretti, каза, че най-шокиращото откритие е бутилка уиски във формата на картечница, произведена в Шотландия, наречена Cosa Nostra Shot. „Възмутително е някой да си купи нещо подобно, дори и да е само за забавление“, каза Аполито. „За нас е неприемливо да се шегуваме с такива сериозни неща като мафията.
Установено е, че Испания е дом на най-много (63) ресторанти и барове с мафиотска тематика, следвана от Украйна, Бразилия, Индонезия, Русия, Индия, Япония, Полша и САЩ. Въпреки че има споразумения на ЕС за защита на продуктите съгласно правилата за защитено наименование за произход, няма мерки за предотвратяване на маркетингови трикове като ресторанти или храни с имена, вдъхновени от мафията.
„Използването и позоваването на името на организираната престъпност за маркетингови цели не може да бъде прието“, каза Еторе
Прандини, президент на Coldiretti. „Има финансови щети за селскостопанския сектор на Италия, но също така и допълнителни щети за жертвите на подземния свят. Трябва да постигнем споразумение на европейско ниво, за да гарантираме, че това повече не може да се случва“.