В седем от областните центрове се отчита понижение при цените на брашното между 1,1% и 6,1% на седмична база (най-чувствително в Сливен). В други пет обаче е налице повишение в рамките на 1,1% – 5% (Плевен). Тези разнопосочни колебания се компенсират и средната цена на едро на брашното за страната се задържа на ниво от 0,84 лв./кг. Цените на едро на продукта са в диапазона от 0,63 лв./кг в Плевен до 1,25 лв./кг в Благоевград.
Предлагането на дребно на брашното в големите търговски вериги е в ценовия интервал от 1,07 лв./кг в Добрич до 1,32 лв./кг в Благоевград и Кюстендил. Отклонения на стойностите на седмична база се отчитат в седем области, като в шест от тях продуктът поевтинява с между 1,7% и 8,4%, като най-съществено в Пловдив. Само в една област Силистра – поскъпва, с 2,6%. Това води до понижение на средната цена за страната в големите супермаркети с 0,9%, до 1,16 лв./кг.
В другите търговски обекти цените на дребно на брашното варират от 1,03 лв./кг (Варна) до 1,38 лв./кг (Разград). В три области се наблюдава седмично повишение на цените от 2,9% до 7,3%, най-значително в Русе. Средно за страната, цената на продукта в големите супермаркети е 1,19 лв./кг, с 0,8% по-висока на седмична база.
Средно за страната, цените на дребно на брашното в по-малките търговски обекти са с 0,03 лв./кг по-високи от тези в големите търговски вериги, като разликата в тази посока достига до 0,21 лв./кг в Разград. В девет области продуктът се търгува по-евтино в другите търговски обекти отколкото в големите вериги, в рамките на 0,01 лв./кг – 0,14 лв./кг (Стара Загора). През изминалата седмица маржът между цените на едро и на дребно на брашното е средно 0,32 лв./кг за големите супермаркети и 0,35 лв./кг – за по-малките магазини, като е най-голям в Плевен – 0,54 лв./кг за ГТВ и 0,57 лв./кг – за ДТО. В област Благоевград цената на продукта в ДТО е с 0,01 лв./кг по-ниска от тази на едро.
Средно за страната, към края на ноември 2018 г. цената на едро на брашно тип „500” се понижава с 1% на месечна база, докато при тези на дребно и в двата типа наблюдавани търговски обекти се отчита повишение – с 2% за големите търговски вериги и с 3% за по-малките магазини.