Близо 2500 нови стопани с интерес към биопроизводството

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

56 населени места бяха част от информационната кампания “Призвание: БиоЛогичен!”

Информационната кампания “Призвание: БиоЛогичен!” на Министерството на земеделието и храните събра близо 2500 участници. Събитията обхванаха 56 населени места, половината от които са в селски райони, съобщава МЗХ.

В инициативата, която се проведе съвместно с Националната служба за съвети в земеделието и Областните дирекции по земеделие, като лектори се включиха авторитетни преподаватели, съветници, биологични фермери и контролиращи лица, които да обяснят процесите, с цел придобиване на цялостна представа за биологичния сектор. Участие взеха земеделски стопани, служители на областни и общински служби по земеделие, представители на общинска администрация и на контролиращите фирми и други заинтересовани лица.

Целта на кампанията беше да се обяснят и популяризират ползите от биологичното производство, както и да се привлекат повече  фермери за преминаване от конвенционално към биологично производство.

По време на събитията участниците бяха запознати с основните правила и задължения при биопроизводството, възможностите за подпомагане по Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони (2023 – 2027 г.) и с различни информационни източници, от които бъдещите стопани могат да почерпят детайлна информация за този вид производство. Обсъдени бяха ползите за околната среда и биоразнообразието от прилагането на биологични методи в селското стопанство, както и полезността за здравето на човека. Обърнато беше внимание, че освен подпомагането по Стратегическия план, което е свързано с компенсаторните плащания за “Биологично растениевъдство”, “Биологично животновъдство” и “Биологично пчеларство”, биопроизводителите в преход или вече сертифицираните са приоритетни и по отношение на интервенциите за малки и нови стопанства, инвестиции в модернизация и конкурентоспособност на стопанствата, преработка на селскостопански продукти, къси вериги на доставка, трансфер на знания и др., казват още от МЗХ.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА