Държавата ще предостави възможност на бизнеса да инвестира в пристанищна инфраструктура, тъй като държавата не може да си позволи подобна инвестиция, стана ясно от думите на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Павлова каза, че на скорошната среща в Китай е предложено публично-частно партньорство за пристанището във Варна. Думите на министъра бяха провокирани от въпрос на Наталия Тодорова от НАЗ относно слабата пристанищна инфраструктура, която ограничава експортния потенциал на пшеница от страната ни. Това се случи на организираната от “Стандарт” и КРИБ седма национална дискусия “Да! На българската икономика” в столицата вчера. На събитието присъстваха еврокомисар Кристалина Георгиева, премиерът на страната Бойко Борисов, вицепремиерът Томислав Дончев и министрите на земеделието и храните, финансите, икономиката, регионалното развитие и благоустройство и околната среда и водите.
Наталия Тодорова постави като проблем и липсата на алтернативни земеделски пътища, по които да се движи извънгабаритната агро техника. Тя отбеляза, че административните процедури за разрешение на движение на тази техника по пътищата са тежки. Министър Павлова потвърди, че това действително е проблем и открои факта, че извънгабаритната земеделска техника е и тежка и нанася много щети върху асфалта. Зам.-министър Васил Грудев, който също присъства на форума, потвърди, че третокласната пътна инфраструктура у нас не е проектирана за движение на такива машини.