Биохрани и плодови вина са хит в конкурса „Изборът на потребителя“ на АГРА

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

Българинът приема експерименти с вкуса, предпочита малки производители

Българинът  предпочита традиционни храни и напитки, но същевременно е отворен и за експерименти с вкуса – това показа конкурсът „Изборът на потребителя 2020“, който се проведе в рамките на изложбите „Фудтех“, „Винария“ и „Вкусове от Италия“ в Международен панаир Пловдив. Състезаваха се 119 изделия,  оценени от близо 3000 анкетирани посетители. Партньор в организирането на престижното състезание е Университетът  по хранителни технологии (УХТ).

Бизнесът е настроен експериментално, а потребителите откликват положително на новостите, коментира гл. ас. д-р Георги Тосков от УХТ. Като пример той посочи сиренето лабне, което сега излиза на пазара, но стана фаворит. То се нарежда сред победителите в категория „Млечни продукти“.

При консервите интересът е към съчетанието от традиционни рецепти и иновативни технологии, каза д-р Тосков. В тази категория сред финалистите  има  три вида лютеница наред  с екзотична паста от черен трюфел.

В категорията „Хляб и сладкарски изделия“ се откроява родопският хляб с квас, който отговаря на нагласите да се търси автентичното. Старият вкус от миналото и естествен произход на суровините – това е формулата  на успешните месни продукти, изтъкна д-р Тосков. В този раздел най-много точки събра ябълкова пуска, деликатес от свинско месо и подправки  в мехур.

В категориите „Кафе, чай, напитки“ и „Ядки и сушени плодове“  предпочитанията категорично са за биоизделия,  затова сред наградените са  био шипков нектар, био сок от червена ябълка, натурален сок от ябълка и арония, масло от черен кимион, био орехово масло.

Голямата изненада е в категория „Вино“, където отличените продукти са най-много. Потребителите харесват по-интересни интерпретации с плодов вкус, отбеляза д-р Тосков. Сред победителите са боровинково вино,  череша с мерло, купаж от сира и марселан, но има и класически варианти,  като гъмза, мелнишко вино, розе и други. В раздел „Спиртни напитки“ също се акцентира на екзотичното, там се откроиха дюлева ракия и яйчен ликьор с шоколад.

Българите  вече обръщат голямо внимание  какво слагат на трапезата си, предпочитат здравословни храни и изделия на малки производители, с които могат да имат контакт и да получат информация, обобщи д-р Тосков.

Той посочи, че за всички продукти от конкурса са дадени изключително високи оценки от взискателното жури на потребителите, като българските марки доминират в класацията. Голямата награда – плакет, взимат 20 изделия, а с грамоти са отличени други 31, но разликата в резултатите между двете групи е много малка. Това е още едно доказателство, че производителите на храни и напитки у нас вече работят в по-висока орбита и пазарът скоро ще изглежда по различен начин, коментира д-р Иван Соколов, главен директор на Международен панаир Пловдив.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА