Европейската организация на потребителите призовава хранителните компании да спрат да поставят изображения с анимационни герои върху опаковките с нездравословна храна с цел да привличат децата, тъй като така се формират вредни хранителни навици, съобщава euractiv.com. Според организацията детските картинки са много мощен и убедителен маркетингов инструмент за малчуганите, но те се поставят предимно на храни, които не са полезни за здравето им. Потребителската организация е провела проучване в 13 страни и от 100 изследвани продукта с детски герои е установен само един случай, при който да се рекламират плодове или зеленчуци.
Изпълнителният директор на организацията Моник Гойенс посочва, че децата не могат да различат рекламата от забавлението и маркетинголозите разбират това, но здравето на малките трябва да бъде поставено на преден план пред печалбата. Гойенс призовава страните членки на ЕС да окажат натиск над производителите на храни да използват анимационни герои по-отговорно. По думите му от организацията не искат те да изчезнат от рекламите, а да рекламират полезни храни.
Според изчисления на ЕК 7% от националните бюджети се влагат в борба със заболявания, свързани със затлъстяването всяка година. Борбата с детското затлъстяване е обявена за приоритет от малтийското правителство по време на неговото председателстване. Малта има сериозен проблем с детското затлъстяване. Около 10% от бюджета й се изразходват за справяне с директните последствия от свръхтеглото, а около 17% от смъртните случаи, които могат да бъдат избегнати, са свързани също с тегло, което не е здравословно.