Без анимационни герои върху нездравословни храни

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
2 Минути

Европейската организация на потребителите призовава хранителните компании да спрат да поставят изображения с анимационни герои върху опаковките с нездравословна храна с цел да привличат децата, тъй като така се формират вредни хранителни навици, съобщава euractiv.com. Според организацията детските картинки са много мощен и убедителен маркетингов инструмент за малчуганите, но те се поставят предимно на храни, които не са полезни за здравето им. Потребителската организация е провела проучване в 13 страни и от 100 изследвани продукта с детски герои е установен само един случай, при който да се рекламират плодове или зеленчуци.

Изпълнителният директор на организацията Моник Гойенс посочва, че децата не могат да различат рекламата от забавлението и маркетинголозите разбират това, но здравето на малките трябва да бъде поставено на преден план пред печалбата. Гойенс призовава страните членки на ЕС да окажат натиск над производителите на храни да използват анимационни герои по-отговорно. По думите му от организацията не искат те да изчезнат от рекламите, а да рекламират полезни храни.

Според изчисления на ЕК 7% от националните бюджети се влагат в борба със заболявания, свързани със затлъстяването всяка година. Борбата с детското затлъстяване е обявена за приоритет от малтийското правителство по време на неговото председателстване. Малта има сериозен проблем с детското затлъстяване. Около 10% от бюджета й се изразходват за справяне с директните последствия от свръхтеглото, а около 17% от смъртните случаи, които могат да бъдат избегнати, са свързани също с тегло, което не е здравословно.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА