Българският бизнес търси пробив на кубинския пазар

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Изпълнителният директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) Мариета Захариева се срещна с министъра на външната търговия и чуждестранните инвестиции на Куба Родриго Малмиерка Диас. Това стана по време на официалното откриване на международния панаир “FIHAV 2015” в Хавана. Двамата разговаряха за увеличаването на взаимната търговия, съобщават от пресцентъра на Агенцията.

„Български компании искат да пробият на кубинския пазар и представих възможностите и техния опит“, заяви Захариева. Тя води бизнес делегация от 11 компании, като част от тях се представят на щанд на България.

Перспективни сектори и продукти, в които би могъл да бъде осъществен български износ за Куба:

–      продукти на фармацевтичната промишленост (медикаменти и др.); Съществуват две възможности:

Износ директно на кубинския пазар, тъй като на него липсват много лекарства.

Таблетиране и опаковане на лекарства в Куба и последващия им износ към страни от Централна и Южна Америка, с които Куба има подписани преференциални търговски споразумения.

–      продукти на електрониката (касови апарати; електромери; електронни апарати; машини за асемблиране на компоненти; устройства за навигация – GPS; системи и приложения за контрол на достъпа);

–      машини и резервни части за машиностроенето; системи за индустриална автоматизация; водоснабдяване и канализация (машини за ремонт и подмяна на В и К мрежата и консултантски услуги за използване на техниката);

–      продукти на химическата промишленост (азотни торове, фосфатни торове и др.);

–      продукти на хранително-вкусовата промишленост (зеленчукови и месни консерви, конфитюри, мармалади, минерална вода и др.);

–      козметични продукти;

Международният панаир FIHAV се организира от 1983 г. насам и е най-важното търговско изложение в Куба и Карибския басейн, както и едно от най-представителните в Латинска Америка. “FIHAV”  е многосекторен търговски панаир, на който се излагат суровини, хранителни продукти, текстил, потребителски стоки, машини и оборудване, технологии и услуги.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА