Министърът на земеделието Десислава Танева подкрепи инициативата за спасение на българската икономика в условията на разрастваща се криза заради COVID-19
Асоциация на земеделските производители в България (АЗПБ) и Agrozona.bg стартират национална информационна кампания ИЗБИРАМ 380. Идеята на инициативата е промяна на потребителските навици и насърчаване консумацията на български продукти в търговските вериги. Кампанията се провежда с институционалната подкрепа на Министерството на земеделието, храните и горите (МЗХГ). Всичко за кампанията можете да намерите тук: https://izbiram380.agrozona.bg/
С 380 започва баркодът на всичко произведено в България
Малцина у нас знаят, че първите три цифри на баркода на всяка стока показват държавата на произход. Българският префикс е 380 – с бърза проверка на баркода, всички могат да разпознаят произхода на продукта и да се уверят, че той е произведен в България. За целта е необходимо потребителите да разгледат стоката, която е в ръцете им и да разберат къде е произведена. Смятаме, че кампанията може да се възприеме като лесно предизвикателство по силите на всеки потребител, но с масови съвместни усилия, промяната на потребителските навици може да се превърне в мощен импулс за българската икономика.
“Избирам 380” се провежда с подкрепата на Министерството на земеделието храните и горите. Това е поредната инициатива на АЗПБ в подкрепа на българските производители, зад която застава министър Десислава Танева. Само преди ден нейното предложение търговските вериги да бъдат задължени да продават храни от местни производители, бе прието от Министерски съвет. Водещи производители от земеделския сектор и хранително-вкусовата промишленост също подкрепиха инициативата.
Консумацията на БГ продукти – спасителна мярка без аналог
„Освен трагедия от здравен характер, пандемията на коронавируса представлява и огромна заплаха за икономиката. Много български производители в земеделието и хранително-вкусовата промишленост са изправени пред фалит. В тази ситуация една от малкото спасителни мерки ще бъде повишената консумация на български продукти. В дългосрочен план кампанията има за цел да насърчи съзнателния избор на потребителите, който постепенно ще окаже влияние върху финансовите резултати на българските компании и да създаде повече работни места”, коментира председателят на АЗПБ Венцислав Върбанов по повод инициативата.
Кампанията „Избирам 380“ неслучайно стартира в седмицата преди Великден – заради очакваното по-високо потребление на продукти и е практическо продължение на традиционните кампании за стимулиране на консумацията на стоки, родно производство. Компанията на agrozona.bg и АЗПБ обаче няма да се ограничи с христианския празник, а е замислена като дългосрочна инициатива с периодични пикове около националните празници, когато традиционно потребителската активност е най-висока.
Икономическият патриотизъм е концепция, която се обсъжда все по-често в редица европейски държави, а и навсякъде по света като мярка срещу кризата. Тази мотивирана и здравословна конкуренция с чуждестранните стоки ще даде допълнителен стимул на местните производители за иновации, като повишават ефективността на своите производства и да подобряват качеството на своите продукти.
Предстои експертите от Института по аграрна икономика да подготвят анализ за положителния икономически ефект от консумацията на български продукти и цялостните ползи за родната икономика.