Арония и българско кисело мляко – новият хит сред японците

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

Японците са маниаци на тема здравословно хранене.  Последната мода там е вкусното съчетание на кисело мляко с арония. “Категорично може да се каже, че тази комбинация попада сред най-актуалните здравословни храни”, сподели за “Агрозона” доц. Мария Йотова, доцент в университета Рицумейкан, който се намира в Киото. Тя работи там във факултета  “Мениджмънт на храненето”. “Нашият факултет е съвсем нов, храната и гастрономията привличат все повече вниманието на японското общество във всякакви аспекти – културни, гастрономически, научни, както и технологични. Във факултета има специалисти от всички тези области”, споделя доц. Йотова, която беше гост на събора “Млечният път на България през вековете” в Луковит. Научните интереси на Мария са в областта на културната антропология и се занимава с храненето като традиция, култура и потребление. Интересува се също така и от промените в храненето под натиска на глобализацията. Тема на нейната дисертация, която е направила в Страната на изгряващото слънце е българското кисело мляко. Продуктът, с който ни асоциират в тази част на света. Нашето кисело мляко от 40 години се предлага в Япония и има огромен пазарен дял от 40 на сто.

Според нея българското кисело мляко вече не е модерно, то е неизменна част от ежедневието на японците. Последният продукт от България, който обира вече овации на японския пазар е аронията. “Хубаво е, че тя се съчетава много добре с киселото мляко. По този начин изчезва тръпчивия вкус на дребните плодове, с който ние сме свикнали, но не се харесва чак толкова в Япония”, разказва още доц. Йотова. В Япония постоянно по медиите се говори как киселото мляко подпомага не само  стомашно-чревния тракт, но и защитава имунната система, предпазва от грип и алергии.

“Моите студенти слушат с интерес когато им говоря за българското кисело мляко, защото за тях това е една храна, неделима част от менюто им, която обаче се оказва, че има изключително интересна история и е в основата на силните връзки между България и Япония”, споделя още доц. Мария Йотова.

Повече за съвременната приказка за българското кисело мляко в Япония, как е попаднало в менюто на хората от Страната на изгряващото слънце и защо е било известно време”тайната храна” на японския елит може да прочетете в следващия брой на списание “Агрозона”.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама