Агроминистерството на Испания проучва нови маршрути за търговия по вода

Георги Узунов
Георги Узунов
3 Минути

Испанското министерство на земеделието, рибарството и храните започна проучване на логистичната жизнеспособност на морския и океанския си транспорт. Страната има за цел да си осигури достъп до нови пазари за износ на плодове. Специално внимание се обръща на времето за транзит между Испания и пазарите, считани за най-интересни, сред които са Бразилия, Канада, Обединените арабски емирства и САЩ.

Целта на логистичното проучване е да се набележат възможно най-къси канали за търговия, изчислени в дни необходими за изпълнение на курсовете. На базата на изследването страната ще избере 42 приоритетни дестинации за износ на плодове, зеленчуци и други селскостопански стоки.

При дестинации като Китай е изчислено минимално транзитно време от четири седмици, за да бъдат достигнати градове като Шанхай, Янтиан или Хонг Конг, пет седмици до Куингдао и шест седмици до други градове като Ксиамен. До септември 2018 г. от Испания за Китай бяха изнесени по море общо 25 211 тона плодове и зеленчуци.

Времето за транзит по море до Япония е шест седмици. До месец септември 2018 г. за азиатската страна са изнесени 1 278 тона плодове и зеленчуци, 1 176 тона по море и 101 тона по въздух.

Други дестинации като Саудитска Арабия, Бразилия, Канада или Източното крайбрежие на САЩ  изискват по-кратко време за транзит, около две седмици. Испанският износ на плодове и зеленчуци за Саудитска Арабия от началото на 2018 г. до септември възлиза на 33 353 тона, от които 33 055 тона са пренесени чрез кораби. Бразилия е получила 48 346 тона, от които 48 328 са пристигнали по вода и 18 тона по въздух. За Канада са доставени 42 308 тона, от които 41 090 тона по море, докато САЩ са закупили 13 232 тона плодове и зеленчуци, 10 905 от които са транспортирани с кораби.

Изследването анализира международната корабна транспортна индустрия, която е организирана в три основни алианса: Ocean Alliance (CMA, CGM, COSCO, OOC, Evergreen); The Alliance (ONE, Hapag-Lloyd и Yang Ming) и 2M (Maersk Line и MSC), които покриват между 80% и 90% от международните търговски водни канали, пише freshplaza.com.

Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА