Европейският съюз подкрепя тригодишна промоционална кампания за гъбите. Бюджетът е 5 милиона евро, от които самият сектор трябва да участва с 20 процента.
“Това, че можем да започнем с тази кампания, е много добра новина“, казва председателят Том Ван Уайк от LTO Mushrooms Department. „Все още трябва да уредим редица неща, но първите дейности ще започнат на 1 януари.“ Продължителността на кампанията, в която участват Холандия, Белгия, Франция, Полша, Германия, Унгария, Ирландия, Италия и Испания, е от 2023 до 2025 г.
Промоционалната кампания е насочена основно към по-младите потребители, в общата възрастова група от 26 до 41 години. „Искаме да образоваме младите хора за добавената стойност на гъбите като здравословен продукт и за приноса към кръговото земеделие, както и че гъбите са важен източник на протеини“, обяснява Ван Уайк.
Увеличете нивото на потребление
Той съобщава, че около 2,4 килограма гъби се консумират на глава от населението в Холандия на годишна база. „Особено по-младият потребител наистина се проваля. Би било чудесно, ако можем да увеличим нивото на потребление до 3 килограма на холандец чрез тази кампания. След това говорим за значителни обеми, които ние като сектор можем да доставим повече.
Основно ще се провеждат онлайн кампании. Ще има и специален европейски сайт за популяризиране на гъбите и желаното послание ще бъде разпространено и чрез социални медии и стратегически рекламни кампании. Според Ван Уайк, поради потенциала и обхвата, фокусът на кампаниите първоначално е върху по-големите пазари на продажби във Франция, Германия, Италия и Испания.
Лобирането за голямата промоционална кампания в Брюксел се проведе основно от Европейската организация на производителите на гъби (GEPC).