Десетки украински кораби, натоварени със зърно, чакат да влязат в пристанище Сулина* на граничен контрол. Тъй като проверките се извършват само на три места, има големи задръствания и блокажи, а времето за изчакване е няколко дни.
Според tomisnews.ro повече от 70 украински кораба, натоварени с товари, особено зърно, чакат да влязат в пристанище Сулина. Представителят на администрацията на долен Дунав на река Галац, Сиприан Котига, каза пред Digi24, че проблемът е, че пристанищата са оразмерени за определен товар.
„Има много повече повече кораби от нормалното. Основният товар са зърнени храни, но те също превозват цистерни с дизелово гориво. Проблемът е, че всички пристанища са оразмерени за определен товар, не може изведнъж да преминем от 3-4 кораба на 70-80 кораба. Приоритетите са определени, но това е нивото за проверки, брой пилоти, работна мощност на пристанището. Причината за ситуацията е конфликтът в Украйна“, каза Сиприан Котига.
След контрола от Сулина, корабите продължават пътя си към пристанищата Гюрджулещ или Исмаил. Според румънското законодателство от Черно море до Дунавските пристанища морските кораби трябва да се управляват от персонал на Долнодунавската администрация Галац. От институцията твърдят, че разполага с кадри, но техният брой е определен спрямо предвоенните условия.
* Сулина е град в окръг Тулча, Северна Добруджа, разположен в Дунавската делта, на устието на Сулинския ръкав на около 10 км от последните парчета земя при вливането му в Черно море и на около 60 км от общинския център Тулча, с който единствената постоянна връзка са корабите по реката. Счита се за най-източното пристанище на ЕС. Стоковият порт на града е свободна икономическа зона.