Ушните марки са оборудвани с малко слънчева батерия и соларен панел. Маркерите изпращат сигнал към антена, която е свързана към сателит. Данните в крайна сметка влизат в облака, така че земеделският стопанин може да види къде е добитъкът му, дали се движат и дали стадото е пълно. В бъдеще се надяваме да съберем и изпратим повече данни за животни, смятат създателите на технологията.
Ушните марки са особено популярни сред фермерите в обширни райони, като Австралия, (Южна) Африка и Южна Америка. „Имаме известно търсене и от Холандия, например от Natuurmonumenten (холандското общество за опазване на природата) и от земеделски стопанин с млади животни в природен резерват“, казва Вогелс.
Технически данни
GPS ушните марки са свързани към антена и те работят чрез така наречената LoRA мрежа, която използва радиочестоти. Досегът е от 6 до 8 километра, а антената не е по-голяма от кутия за обувки. Оптималното положение на антената се определя предварително, след което се поставя на височина 10 метра. Броят на антените зависи от размера на площта. Ушните марки струват 31 евро на брой с годишни разходи за обслужване от 4,50 евро. Това включва необходимия софтуер. Антената струва 530 евро. „Можем дори да накараме системата да работи в ничия земя с помощта на соларни панели. В този случай разходите за соларните панели и антената възлизат на общо € 800 “, разказва Вогелс.
снимки: www.moovement.com.au