Разработката на опаковки, които осигуряват изнасяните продукти да пристигат при оптимални условия, е предизвикателство за производителите, тъй като месната индустрия се глобализира все повече, съобщава globalmeatnews.com.
Според Алън Дейви, директор по иновации в Linpac Packaging ключово предизвикателство за индустрията за месо и птиче е фактът, че продукцията пътува между производителя, преработвателя, търговеца и потребителя.
Прогнозите са, че в Европа секторът, занимаващ се с богати на протеини храни, ще нарасне със 7% между 2008 и 2016 г. Затова производителите на опаковки работят усърдно върху преодоляване на проблеми, свързани с увреждане и разваляне на храна, които са основните поводи за притеснения на производителите, преработвателите и супермаркетите.
Животът на продукта на лавицата в магазина зависи от няколко фактора – първоначалното ниво на бактерии върху месото, температурата, времето и атмосферата. Дейви посочва, че с увеличаването на потребителското търсене в световен мащаб на прясно нарязано и охладено месо се увеличава и натискът върху производителите на опаковки да разработят такива продукти, които удължават срока на годност на стоката в магазина и запазват месото по-свежо за по-дълго.