“В момента поне 95% от пипера, който е на пазара, е внос.”, това каза пред “Агрозона” Георги Василев от Асоциация “Български пипер”. У нас има оранжерийно производство, но то е само 200 тона годишно, докато потреблението е около 4 000 тона, когато няма полско производство, стана ясно от думите на Василев. Родната оранжерийна продукция на пипер отива изцяло за вътрешно потребление, но поради малкия си обем, българският пипер на пазара е много малко.
Относно известната у нас шабленска капия, която типично се отглежда в района на Северното Черноморие, Георги Василев посочи, че площите, засети със сорта, намаляват, съответно намалява и производството. Причината е, че добивът е малък, а пазарът не прави разлика между вкусна и невкусна пиперка, коментира Василев.
Анета Стефанова