42% от потребителите ще заменят месото с растителна храна

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Повече от половината от хората ценят чистата храна и са готови да платят повече за нея

Около 42% от потребителите по света планират да заменят месото с растителна храна през следващите десет години, установи ново проучване. Проучването Grains Of Truth, изготвено от Global Insights и консултантската компания GlobeScan и EAT, анкетира 30 000 потребители в 31 пазара по света относно здравето, устойчивостта и хранителната сигурност, съобщава Euromeat. Според доклада 51% от анкетираните се чувстват несигурни относно настоящите доставки на храна поради COVID-19, войната и изменението на климата. Кения (77%), Бразилия (73%) и Колумбия (72%) са показали най-голяма загриженост за хранителната несигурност, докато Индия (19%), Саудитска Арабия (33%) и Египет (35%) са докладвали най-малко. На други места 60% от анкетираните казват, че се притесняват от недостига на храна, а 92% казват, че цената на пазарската им кошница се е повишила през последните три месеца. Колумбия, Перу, Кения, Мексико, Бразилия, Аржентина и Южна Африка са най-загрижени за недостига на храна, докато Китай (16%), Хонконг (24%) и Южна Корея (28%) са най-малко разтревожени. Около 60% от потребителите казват, че ядат здравословна храна през повечето време, а 22% ядат вегетарианска или веганска храна, в сравнение със 17% през 2019 г. Виетнам (38%) е най-заинтересованата страна в яденето на растителна храна, с Тайланд (37%) на второ място и Бразилия (22%) на трето. Докладът установи, че 89% от потребителите оценяват екологично чистата и отговорна храна, а 64% заявяват, че са готови да платят повече за нея. „Това навременно изследване дава представа за това как растящите цени на храните, инвазията на Русия в Украйна и изменението на климата изостриха страховете на потребителите относно несигурността на храните“, каза Крис Коултър, главен изпълнителен директор на GlobeScan. „Въпреки това изглежда, че има обнадеждаваща промяна към по-здравословно и устойчиво хранене сред потребителите. Диетите на растителна основа се увеличават във всички региони на света и потребителите все повече осъзнават връзката между изменението на климата и избора на храни.”

ЕТИКЕТИ:
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА