42% от потребителите ще заменят месото с растителна храна

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Повече от половината от хората ценят чистата храна и са готови да платят повече за нея

Около 42% от потребителите по света планират да заменят месото с растителна храна през следващите десет години, установи ново проучване. Проучването Grains Of Truth, изготвено от Global Insights и консултантската компания GlobeScan и EAT, анкетира 30 000 потребители в 31 пазара по света относно здравето, устойчивостта и хранителната сигурност, съобщава Euromeat. Според доклада 51% от анкетираните се чувстват несигурни относно настоящите доставки на храна поради COVID-19, войната и изменението на климата. Кения (77%), Бразилия (73%) и Колумбия (72%) са показали най-голяма загриженост за хранителната несигурност, докато Индия (19%), Саудитска Арабия (33%) и Египет (35%) са докладвали най-малко. На други места 60% от анкетираните казват, че се притесняват от недостига на храна, а 92% казват, че цената на пазарската им кошница се е повишила през последните три месеца. Колумбия, Перу, Кения, Мексико, Бразилия, Аржентина и Южна Африка са най-загрижени за недостига на храна, докато Китай (16%), Хонконг (24%) и Южна Корея (28%) са най-малко разтревожени. Около 60% от потребителите казват, че ядат здравословна храна през повечето време, а 22% ядат вегетарианска или веганска храна, в сравнение със 17% през 2019 г. Виетнам (38%) е най-заинтересованата страна в яденето на растителна храна, с Тайланд (37%) на второ място и Бразилия (22%) на трето. Докладът установи, че 89% от потребителите оценяват екологично чистата и отговорна храна, а 64% заявяват, че са готови да платят повече за нея. „Това навременно изследване дава представа за това как растящите цени на храните, инвазията на Русия в Украйна и изменението на климата изостриха страховете на потребителите относно несигурността на храните“, каза Крис Коултър, главен изпълнителен директор на GlobeScan. „Въпреки това изглежда, че има обнадеждаваща промяна към по-здравословно и устойчиво хранене сред потребителите. Диетите на растителна основа се увеличават във всички региони на света и потребителите все повече осъзнават връзката между изменението на климата и избора на храни.”

ЕТИКЕТИ:
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама