Очаква се пазарът на птици в страната да се разсрасне с 3,47% до края на 2025 г.
Нарастването на търсенето на животински протеини, заедно с нарастващото предпочитание към диетата с ниско съдържание на мазнини и повече протеини сред потребителите, доведоха до забележително увеличение на консумацията на птиче месо и яйца в Саудитска Арабия. Тъй като съвременните търговски канали продължават да се разширяват, търсенето на охладено и замразено птиче месо се очаква да се увеличи бързо през прогнозния период, се казва в последния доклад, публикуван от Reportlinker.com – „Пазарът на птици от Саудитска Арабия – растеж, тенденции и прогнози (2020 – 2025) “.
Най- голям дял на пазара има Бразилия
Според данните, цитирани от USDA, през 2019 г. Саудитска Арабия беше петият по големина вносител на месо от бройлери в целия свят. По-голямата част от вноса на птичи продукти в страната се отчита от Бразилия, като поема дял от над 70% от общия внос, следван от Франция, Украйна и Обединените арабски емирства.
Саудитска Арабия има голямо търсене на птиче месо и зависи от вноса от други страни, за да задоволи търсенето си. Така през годините страната се е отдала на няколко търговски сделки с големи страни производители на месо. СА установи нови отговорности за производителите, за да отговори на потребителските изисквания за висококачествено месо в страната, което отговаря на местните разпоредби за клане.
Нарастващо търсене на яйца
Докато по-голямата част от консумацията на птиче месо в Саудитска Арабия е под формата на цяло пиле, търсенето на пилешки продукти нарасна през последните няколко години поради разрастването на хранително-вкусовата промишленост в страната. Освен това, всяка година поклонението на Хадж привлича милиони хора, особено благодарение на което се очаква да насърчи кетъринга в страната.
Освен това кетъринг компаниите, работещи в страната, осигуряват три хранения на ден на служители, които остават в трудовите лагери и обслужват стабилно възстановяващата се строителна индустрия. Следователно, този фактор се очаква да увеличи допълнително консумацията на домашни птици в страната.
Освен това, един от стимулите, които сектора получава от саудитското правителство, е уговорката в договорите за кетъринг, че компаниите, които обслужват храни за държавни институции, трябва да използват над 70% местно съдържание.
Конкурентната среда
Пазарът на птици в Саудитска Арабия е разпокъсан и конкурентен по своята същност, като голям брой местни и многонационални играчи се конкурират за пазарен дял. Акцентира се върху сливането, разширяването, придобиването и партньорството на компаниите, както и разработването на нови продукти като стратегически подходи, възприети от водещите компании за засилване на присъствието им на марка сред потребителите.