Заради COVID-19 финансират на 100% участието на производители в изложения

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

 

Във връзка с икономическата ситуация, породена от пандемията COVID-19, Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) вече ще покрива 100% от разходите по участието на производители в различни изложения, съобщиха от институцията.

Това става възможно, след като ИАНМСП стана бенефициент по договор за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедура „Реализация на мерки за интернационализация на българските малки и средни предприятия чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП)“ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 2014-2020 г.“ в изпълнение на проект с наименование „Участие на МСП на международни панаири, изложби и конференции в страната и чужбина“ на обща стойност 4 142 000 лв.

Предстоят още 14 изложби

„Компаниите вече ще получават 100% финансиране по проекта за своето участие, за разлика от периода преди COVID-19, когато компаниите трябваше да имат до между 15 и 25% самоучастие“, посочи Борислав Димитрачков, директор на дирекция „Интернационализация на МСП“ и зам.-ръководител на проекта.

„По индикативна програма ще се организират участията в още 14 изложби. Тъй като сме поставени в условията на COVID-19 много от изложенията се отмениха или пренасрочиха за следващ период през 2021 г. В тази връзка искам да спомена, че има възможност проектът да бъде удължен с една година след предвидения му край на 28.06.2021 г. и, стига да разполагаме със средства, ще продължим да водим родните предприятия на едни от най-големите и значими търговски събития“, заяви г-н Димитрачков.

Само за производителите

„Инициативата е насочена изцяло към представителите на производителите. Програмата не дава възможност за участие на търговци, които не извършват производствена дейност“, коментира зам.-ръководителят на проекта г-н Димитрачков. „Проектът цели да насърчи износа на българските производители, разширявайки техния пазарен дял на чуждите пазари и у нас, а също така и да намери нови чуждестранни партньори за българския бизнес“, допълни той.

Повече за проекта:

Проектът предвижда изпълнение на три основни дейности:

  1. Участие на специализирани международни панаири и изложения в чужбина – в рамките на национален щанд
  2. Индивидуално участие на специализирани международни панаири и изложби в България
  3. Организиране, провеждане и участие на специализирани конференции в страната и в чужбина

„Проектът е на стойност 4 142 000 лв., като от старта му през 2019 г. сме оползотворили малко под половината бюджет за организирането на 13 участия по трите дейности, в които участие взеха 79 МСП“, заяви Росица Асенова, главен експерт в отдел „Международни изложби и конференции“.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА