Започва Зелена седмица 2020 в Берлин. Тази година ще бъде поставен нов рекорд – очакват се 1800 изложители от 72 страни. Това е най-високият брой участници в 94-годишната история на изложението. Форумът ще се състои от 17 до 26 януари 2020 г. и на него изложителите ще представят своите характерни продукти в областта на земеделието, градинарството и хранително-вкусовата промишленост.
България участва за 31-ви път със свой собствен щанд . Площта на българския щанд е 143 кв.м., където 19 фирми ще изложат свои продукти. Гостите на изложението ще могат да дегустират български вина, мед и пчелни продукти, сладка, млечни, месни и етерично-маслени продукти.
На изложението ще присъства и министър Десислава Танева, която ще вземе участие в Международна конференция на високо равнище на тема: „Бъдещето на световното производство на свинско месо под заплахата от Африканска чума по свинете“. Тя ще изнесе лекция за АЧС в ЕС – опитът на България.
Русия е най-големият изложител
Интересното е, че ще се представят производители от общо 14 африкански държави, които ще изложат автентични африкански продукти. Заемайки площ от 5000 квадратни метра, Русия е с най-големия щанд като чужда държава. Холандия е най-верният посетител на Зелената седмица, като в момента регистрира шестдесет и осмата си изява от 1953 г.
Дебатът за климата е основният акцент в Зелената седмица 2020. В това число влизат устойчивостта, опазването на природните ресурси и екологичните методи. „Никога досега дебатът по климата не е играл такава голяма роля на Зелената седмица. Ще отразим търсенето на обществото за устойчивост, запазване на природните ресурси и екологично чисти методи на производство. Тазгодишният панаир ще разкрие какви решения и отговори на хранително-вкусовата и селскостопанската промишленост се съхраняват за тези предизвикателства“, коментира Д-р Кристиан Гьоке, главен изпълнителен директор на изложението.
Най-дълго утвърденият и
най-посещаван търговски панаир в Берлин предоставя общ пазарен преглед на
хранително-вкусовата промишленост и на автентични и местни специалитети на
всяко изложение. Всички 129 000 квадратни метра (125 000 кв.м през 2019 г.)
дисплейни зали са разпродадени.