Фермерските пазари са една чисто търговска ниша, която може да бъде заета от нашите производители и която може да стане с характера на постоянно действащи изложения или поне сезонни такива. Това каза зам.-министърът на земеделието и храните Васил Грудев по време на изложението на храни „Подкрепям българското“ в Ловеч.
„Това е една от брънките, която ни липсваше в подкрепата на производителите – маркетинга и представянето на нашите стоки и продукти, защото те са едни от първите потърпевши от глобализацията на пазара. Ние трябва да сме чувствителни като потребители, че качеството има своята цена и ако търсим качество, трябва да сме готови да платим тази цена, защото нашите производители са на терен ежедневно, всеки ден от годината и произвеждат в голямата си част качествена продукция, която следва да бъде познавана от нас като потребители”, добави зам.-министър Грудев цитиран от „Фокус“.
Колкото по-къса е веригата между производител и потребител, толкова по-защитени са интересите и на двете страни, каза още зам.-министърът. По думите му една от възможностите за това е чрез пазари и изложения като „Подкрепяме българското”, които Министерството стартира във всички 28 областни града в страната. „Освен българското, подкрепяме и местното производство. Стремим се при всеки един от пазарите, които организираме, да се обръщаме на първо място към местните производителите, защото те са тези, които биха доставили най-качествен продукт в съответните области”, заяви Грудев.