Венцислав Славов, “АЯКС”: „Избирам 380“ е много добре замислена Кампания, включихме се без колебание

Георги Узунов
Георги Узунов
3 Минути

Групата от фирми АЯКС е основен партньор на Кампанията „Избирам 380“. Във времето АЯКС се утвърждава като най-големия производител в България на угоени свине, от породата датски хибрид. А основната цел – доставка на висококачествен продукт до клиентите. Компанията има над 20 години опит, 7 предприятия и над 500 души работна ръка. Застава твърдо зад „Избирам 380“, тъй като от управата смятат, че всяка инициатива, свързана с българската храна трябва да бъде подкрепена. „Това е една много добре замислена и надявам се реализирана идея от страна на „Агрозона“ с подкрепата на земеделското министерство. Щом чухме за нея веднага я подкрепихме“, коментира Венцислав Славов, директор бизнес развитие в група „Аякс“.

Според него, българинът няма навика да чете баркода, в последните години обаче се зачита етикета – хората искат да знаят какво консумират какви консерванти има в храната, какво присъства в самата рецепта. Със старта на тази кампания и с популяризирането й хората все повече и повече ще обръщат внимание на баркода и ще търсят цифрата 380, категоричен е Славов.

Той допълва още, че има случаи, в които етикета не отговаря на това, което стои под него. Особено в свиневъдния бранш все повече и повече се говори за меса с произход от чужбина, които се предлагат като български, включително на етикети и опаковки. „Българинът и крайният консуматор трябва да е сигурен в това какво яде и че етикетът отговаря на реалната храна. Това по някакъв начин трябва да се случи и с помощта на тази кампания и с помощта на МЗХГ и БАБХ като компетентен орган за проследяване на произхода на хранителните продукти“.

80% от месото у нас е вносно

Съотношението българско-чуждо месо винаги е било в полза на външната продукция. В последната година и няколко месеца това дори важи с още по-голяма сила, заради щетите които Африканската чума нанесе на родните производители. „Няколко индустриални ферми бяха ударени и затворени, така че в момента вносът е значително по-голям  – около 70-80%. Колегите все пак започнаха да възстановяват производствата си. В рамките на година-две мисля, че ще се възвърант нивата от преди година и половина. Тогава очаквам 35-40% от свинското месо в мрежата да бъде българско“. Венцислав Славов коментира, че по-голямата част от българското месо отива на пазара като свежо. Останалата част, която е масовата на пазара – колбаси, разфасовки, е именно от вноса.

 

Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА