В Русия и Китай пият все по-рядко българско вино

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Вносът от Северна Македония нараства 16 пъти само за 12 месеца

Наполовина е намалял износът на българско вино за Руската федерация само за година, сочи анализ на данните за винарството в Аграрния доклад на Министерство на земеделието, храните и горите (МЗХГ) за 2019 г. За Русия през 2017 г. са изнесени 3 237 863 литра вино, докато година по-късно те са едва 1 606 174 литра. Още по-тежка е ситуацията на БГ вино към китайските пазари – от над 1 млн. литра през 2017 г, през 2018 г БГ виното в далечната страна е само 488 хил. литра.

Намаление има и при получателите на родно вино и в рамките на Европейския съюз. Износът към Полша е традиционно най-голям. През 2017 г. за там са изнесени над 16,8 млн. литра вино, докато през 2018 г. те достигат 14,5 млн. литра. Спад в консумацията на БГ напитката има и в Германия – с около 40 хил. литра на годишна база, както и в Румъния – почти 4 пъти, а в Словакия спадът е двоен. За сметка на това увеличение в пазара на българско вино има в Швеция, за където от 2,9 млн. литра през 2017 г., през 2018 г пазар е намерен на 3,5 млн. литра българско вино. Ръст има и в износа за Обединеното кралство – с над 30% на годишна база (от 1, 25 млн. литра на 1,7 млн. литра), както и за Чехия – с около 200 хил. литра. Сред подобрилите резултатите за износ на БГ вино са и дестинации, като Кот дИвоар, където увеличението е над 9 пъти.

Общото количество на реализирания износ на българско вино през 2018 г е в размера на 27 014 726 литра, което е спад с около 14% спрямо 2017 г.

През 2018 г. у нас са внесени 8,5 млн. литра вино, което бележи спад с около 2 % на годишна база, но заради повишението на средната цена до 2,31 евро/литър, стойността на вноса нараства. Най-много вино традиционно се внася от Испания, Италия и Франция, като при тях количествата варират от 1,1 до 1,5 млн. литра. През 2018 г. бум на пазара прави и македонското вино, при което увеличението е над 16 пъти – от 93 хил. литра на 1,5 млн. литра.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА