Ценовата война между фермерите и търговските вериги във Франция продължава

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

 

Браншовите организации от сектор земеделие във Франция започнаха традиционните годишни преговори с големите търговски вериги относно цените на доставяната продукция. По време на последното заседание на Комитета за наблюдение на търговските отношения, няколко браншови асоциации потвърдиха, че според тях търговските вериги продължават „ценовата война“ с фермерите, предаде schweizerbauer.ch.

Това е пряка заплаха за хранителния суверенитет на Франция, предупредиха сдруженията на хранителната индустрия (ANIA) и земеделските кооперации (La Coopération Agricole), сдружението на работодателите (FEEF), както и компаниите, участващи в Института за изследвания и маркетинг на потребителски стоки (Ilec). Фирмите-доставчици на храни от всякакъв мащаб са изправени пред нарастващите цени на суровините, опаковките и логистиката. Това развитие не се взема предвид в достатъчна степен, въпреки че всъщност трябва да бъде отправна точка на преговорите, настоява бизнесът.

Трудни преговори

Френската асоциация на фермерите (FNSEA) и Организацията на младите фермери (JA) припомниха постигнатите договорености по време на кръглите маси за селскостопанската и хранителната индустрия. Въпреки че всички участници във веригата на стойността са се ангажирали да вземат предвид производствените разходи, на практика все повече и повече намаления на цените се налагат на производителите в твърде много сектори и в същото време се налагат все по-високи изисквания относно производството.

Време е да се спазват поетите ангажименти, посочиха от FNSEA и JA. Необходимо е държавата да вземе решителни мерки и да води политика на нулева толерантност в случай на нарушения, категорични са те. От своя страна правителството обяви, че ще засили съответния контрол от Генералната дирекция за конкуренция, потребителски въпроси и контрол на храните (DGCCRF).

Международната търговия

Селскостопанска асоциация Coordination Rurale (CR) бойкотира последното заседание на комисията за наблюдение на търговските отношения. Според нея правителството игнорира значението на международната търговия за определяне на адекватни цени на продукцията и разчита изключително на вътрешните търговски отношения. Според нея търговските споразумения за свободна търговия са несъвместими със справедливите цени на селскостопанската продукция.

Междувременно търговецът на дребно Carrefour представи бизнес данни за 2020 г., които показват, че продажбите през миналата година възлизат на около 78,61 милиарда евро и това представлява увеличение със 7,8%. Carrefour успя да увеличи оперативния резултат с 615 милиона евро до 1,69 милиарда евро.

ЕТИКЕТИ:
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА