След обявяването на пандемията от COVID-19 се забелязва увеличение на дела на плодовете и зеленчуците в потребителската кошница до 13,6%, от 11% преди кризата, посочва пазарно проучване, цитирано от Център за икономически изследвания в селското стопанство (CAPA). Освен това навиците, които имаме по време на пазаруване в магазина, също са се променили. Три от потребителските черти – пазаруване на едро, съхранение в хладилника и целево избиране на зеленчуци и плодове, заемат 90% от търговския оборот.
На национално ниво потребителите също променят навиците си. Пандемията показа, че хората търсят все повече биохрани и залагат на личен контакт с производителите.
От Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци пък съобщават, че след обявяването на пандемията от COVID-19 се отчита сериозно увеличение в продажбите на консерви. Някои преработватели регистрират ръст от 15-17% в сравнение със същия период на предишната година. Но този ефект е само за няколко месеца през 2020 г. Сега потребителите не се презапасяват с големи количества, тъй като от преработвателните предприятия успокояват, че могат да отговорят на търсенето.