След пандемията: Повече плодове и зеленчуци влизат в потребителската кошница

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
1 Минути

След обявяването на пандемията от COVID-19 се забелязва увеличение на дела на плодовете и зеленчуците в потребителската кошница до 13,6%, от 11% преди кризата, посочва пазарно проучване, цитирано от Център за икономически изследвания в селското стопанство (CAPA). Освен това навиците, които имаме по време на пазаруване в магазина, също са се променили. Три от потребителските черти – пазаруване на едро, съхранение в хладилника и целево избиране на зеленчуци и плодове, заемат 90% от търговския оборот.

На национално ниво потребителите също променят навиците си. Пандемията показа, че хората търсят все повече биохрани и залагат на личен контакт с производителите.

От Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци пък съобщават, че след обявяването на пандемията от COVID-19 се отчита сериозно увеличение в продажбите на консерви. Някои преработватели регистрират ръст от 15-17% в сравнение със същия период на предишната година. Но този ефект е само за няколко месеца през 2020 г. Сега потребителите не се презапасяват с големи количества, тъй като от преработвателните предприятия успокояват, че могат да отговорят на търсенето.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА