Слабият туристически сезон удари и по продажбите на бира

Георги Узунов
Георги Узунов
2 Минути

През тази година се свиват продажбите на бира в България. Причина за това са дъждовното време и по-слабият туристически сезон. Това съобщава БГНЕС Ивана Радомирова от Съюза на пивоварите в България (член на БСК). Като цяло обаче българският пивоварен бранш бележи добри резултати през последните години и продължава да се развива добре. През миналата година са продадени у нас 5.5 милиона хектолитра бира, като оборотът на пивоварните предприятия е близо 480 мл. лева. Спадът в продажбите за тази година се очаква да бъде 4-5%. Ако тези тенденции не се променят, очакванията за пазарните резултати към края на 2019 г. не са оптимистични, прогнозират от Съюза на пивоварите в България.

По инициатива на пивоварите в Европа до 2022 година всички страни от ЕС ще имат на етикетите на бирите списък със съставките и енергийната стойност, коментира  Ивана Радомирова.

По смисъла на европейското законодателство за етикетиране на храните и напитките, алкохолните напитки нямат задължението да дават хранителна информация за енергийна стойност, списък на съставките, други вещества.

Преди 4 години обаче пивоварната индустрия е взела доброволно решение да предоставя тази информация. Междувременно ЕК предостави гратисен период за всички алкохолни напитки да изпълнят този ангажимент доброволно. Ако не, ще има промени в регламента.

“И българските пивовари сме едни от първенците в изпълнението на този ангажимент. В страната близо 100% от бирите имат списък на съставките и може би 95-96% имат посочена информация за енергийна стойност”, съобщи Радомирова

На 5 септември в Брюксел предстои събитие на пивоварите на Европа, които пред комисаря по здравеопазване и безопасност на храните ще подпишат споразумение, че до 2022 година произведените бири в ЕС ще изпълнят този ангажимент, разкри Ивана Радомирова.

“Много се радваме, че ще бъдем в първите редици при изпълнението на този ангажимент. Защото, потребителите едва ли знаят, че бирата съдържа 92% вода, между 4 и 5% алкохол, а останалото са различни вещества, белтъчини, въглехидрати, витамини, антиоксиданти”, обясни още за съставката на течността Радомирова.

Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА