В старанието си да предлагат по-различни продукти производителите и у нас започнаха да предлагат напитки на основата на вино с добавен плодов сок. „Това са модни тенденции“, коментира за „Агрозона“ инж. Красимир Коев, директор на Изпълнителната агенция по лозята и виното, и допълни, че търсенето на този тип напитки било голямо. Това не е незаконно, всички правила и изисквания за производството се спазват, подчерта той. Коев дори показа синьо вино с добавен естествен екстракт от индиго, което е било хит на пазара.
Все пак българите предпочитат червено вино. 65% е консумацията на червено вино у нас, от тях 11% е делът на розето, а 35% от консумацията е на бяло вино. „Нашата територия е идеална за производството на червени вина, на бели също, разбира се, но повече се залага на червените сортове.“, посочва Коев.
Повече за синьото вино четете в брой 67 на списание “Агрозона”, който вече е на пазара.