Най-сериозен е интересът към биологичното производство на пчелен мед. Основната причина е, че продукцията намира добър пазар извън България. Това стана ясно на работна среща между експерти от Министерството на земеделието и храните и биопроизводители и преработватели днес. През последната година има ръст в биопроизводството на храни у нас. Потребителите трябва да обръщат внимание на етикети на стоките, които се продават като екологично чисти, беше отбелязано още по време на срещата. От началото на месеца изтече двугодишният гратисен период за продуктите, които са обозначени с различни маркировки за „био”. Вече на пазара в целия ЕС важи са официалното лого – „европейският лист”. Лого за биопродукти беше въведено още преди две години, припомни експертът в Министерството на земеделието и храните Нели Вълева, цитирана от Дарик Нюз. Тя обясни, че продуктите с логото са произведени в съответствие с евростандартите, идват директно от производителя или преработвателя, задължително пакетирани. Също така използвайки новото лого, задължително трябва да има кодовия номер на контриращото лице и информация за произхода на суровините, от които е произведен продуктът, каза тя.
В България има 10 фирми, които сертифицират и контролират биологичните производители. Биологичното земеделие е приоритет на земеделското министерство, а също и на Общата селскостопанска политика на ЕС, обясни Диана Трифонова, началник отдел „Биологично земеделие” в аграрното ведомство. В следващия програмен период по Програмата за развитие на селските райони ще има специална мярка – подпомагане на биологочното земеделие. Освен това по първи стълб на общата политика освен директните плащания на площ биологичните производители ще получават и зелени плащания, обясни експертът.