Цифровизацията в селското стопанство продължава без прекъсване и дава на фермерите нови възможности. Сензорна ушна марка, разработена от стартиращата компания Ceres Tag, предлага нова възможност да улесни работата на фермерите и да предостави повече информация за селскостопанските животни. Тя събира данни за локализацията на добитъка и за моделите на движение и поведение във времето и по този начин позволява да се направят заключения за здравето на животните.
Хуманно отношение към животните по време на проучването
В момента се проучва дали тези ушни марки са подходящи за Швейцария. Тъй като животните често са в оборите, е необходимо да се изясни дали сензорът, който се захранва от слънчева енергия, надеждно доставя данни с добро качество. Освен това трябва да се провери колко добро е фиксирането на ушната марка при говеда от различни възрастови групи.
Ушната марка от 32 грама е прикрепена към ухото с двойни щифтове. Според производителя тя трябва да издържи живота на животно. Изследването проучва как фиксирането с два щифта влияе на ушната мида по време на растежа на ухото.
Експериментът започна през август 2021 г. в Позие. Серията от тестове ще бъде продължена в алпийска ферма през следващата година. Резултатите се очакват до края на 2022 г.