Производството и износът на сръбски боровинки се увеличават

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
3 Минути

Насажденията на боровинки в Сърбия отбелязват експлозивен растеж през последните пет години и достигат 2500 хектара на площ, произвеждайки повече от 6000 тона боровинки, а площта продължава да расте бързо. Насажденията от боровинки са големи и се използват най-новите технологии и практики, както в производството, така и в търговията, предаде FreshPlaza.

Според Джулка Тоскич, директор на Agrobrand и мениджър на платформата „Сърбия прави плодове“, Сърбия е имала положителна година за производство на боровинките: „Този ​​сезон беше много благоприятен за производителите и износителите на боровинки, тъй като в Сърбия реколтата от боровинки идва поне две седмици по-рано, отколкото в други европейски страни. Стойността на изнесените боровинки през юни и юли е над 20 милиона евро. Експортните пазари са диверсифицирани, а най-добрите сред тях са Холандия, Германия, Великобритания, Полша и Русия.

арония, касис, Agrozona.bg

„Започнахме да купуваме и изнасяме пресни плодове на пазара на ЕС през 2019 г., най -вече на пазарите на Германия, Швейцария, Белгия , Холандия и Австрия. Посещавайки търговски панаири в цяла Европа, ние установихме многобройни контакти и започнахме сътрудничеството си с чуждестранни партньори, които са водещи доставчици на плодове и зеленчуци в гореспоменатите страни”, споделя собственикът на компания за производство и търговия на боровинки Владимир Милосавлевич.

В синхрон с технологиите

„За да развием нашия бизнес, ние оценяване важността от въвеждането на нови технологии, използването на съвременни сортове плодове, въвеждането и внедряването на сертификата GLOBAL GAP и добавката GRASP, необходима за влизане в Пазарът на ЕС. Нашият бизнес с плодове е изключително експортно ориентиран и в това отношение виждаме големи възможности. Нашата цел е да направим продуктите си достъпни не само на пазарите на едро в ЕС, което е било досега, но и във веригите супермаркети. Следователно е необходимо да сме в крак със световните тенденции и да предлагаме продукти в подходящи и атрактивни опаковки, за да създадем добре позната и разпознаваема марка.”, допълва още той.

Европейският пазар не е единственият пазар, който е интересен за Сърбия

Милосавлевич заявява, че и през изминалия сезон са успели да изнасят на нови пазари: „Тази година изнасяхме боровинки за Малайзия, Сингапур, Хонконг и Саудитска Арабия и малини за Дубай. За сезон 2022 планът ни е да разширим бизнеса си с горски плодове, череши и сливи до скандинавските страни и утвърдените пазари в ЕС, Близкия изток и Азия”, заключава той.

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА